رسالت بسیج، پاسداری و صیانت از ارزش های اسلامی است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور، با تأکید بر حضور فعال بسیج در عرصه های مختلف، پاسداری و صیانت از ارزش های اسلامی و انقلابی را از مهم ترین وظایف بسیج خواند.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، جلسه ستاد بسیج سازندگی(طرح هجرت 3) صبح امروز(2 بهمن) با حضور سردار محمد رضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور، مهندس سید دادوش هاشمی استاندار کرمانشاه، سردار محمد نظر عظیمی فرمانده سپاه نبی اکرم(ص)، فرمانداران و دیگر مسئولان استان در محل سپاه نبی اکرم(ص) تشکیل شد.

سردار نقدی، با اشاره به اینکه بسیج باید در تمامی صحنه ها حضور فعال و چشمگیری داشته باشد، گفت: یکی از وظایف مهم بسیج پاسداری از ارزش های اسلام ناب محمدی(ص) است.

وی نقش بسیج و بسیجیان را در دوره های مختلف انقلاب بسیار حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: نباید نقش بسیج در حوادث بعد از انقلاب بالاخص در هشت سال جنگ تحمیلی را فراموش کرد، چرا که در آن زمان شرایط اقتضاء می کرد که همه برای دفاع از حریم ایران اسلامی به نبرد حق علیه باطل بروند و امروزه با تغییر شرایط باید حضور و نبردمان در عرصه های دیگری از جمله علمی، آموزشی و فرهنگی باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور، گقت: امروز بعد از گذشت 30 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی شاهد هستیم که کشور در یک مسیر نورانی در حال توسعه و پیشرفت است و مسلماً این مهم جز با اخلاص و کار برای رضای خدا میسر نخواهد شد.

سردار نقدی، تأکید کرد: ما باید کشوری را که با ریخته شدن خون هزاران شهید حفظ شده است به عنوان یک الگو در تمام جهان تبدیل کنیم و توجه داشته باشیم که این الگو نمی تواند نمونه و برگرفته از کشورهای غربی و شرقی باشد.

وی با اشاره به بیانات امام(ره) و مقام معظم رهبری در خصوص سپردن امور کشور به دست خود مردم، بیان داشت: هر زمان که مردم بسیجی و ولایت مدار ایران وارد صحنه شده اند به دشمنان قسم خورده نظام ثابت کردند، آموزش دیده مکتب اهل بیت(ع) هستند و نمی گذارند خدشه ایی به حریم مقدس اسلام و خاک ایران وارد شود و در تمام صحنه ها مردم یک طرف قضیه هستند.

این مقام مسئول، در ادامه انجام پروژه های عمرانی مناطق محروم در قالب طرح هجرت سه، توسط جوانان و دانشجویان بسیجی را یک اقدام ارزشمند دانست و ابراز خرسندی کرد: استان کرمانشاه در این حوزه و در راستای بکارگیری نیروهای بسیجی در عمران و آبادانی مناطق محروم خوب عمل کرده است.

سردار نقدی، در پایان خاطر نشان کرد: باید عوامل انگیزشی را در بین جوانان و دانشجویانی که مشتاق خدمات دهی به مناطق محروم هستند، افزایش دهیم تا شاهد حضور پررنگ تر جوانان در توسعه وآبادانی این مناطق باشیم.

مهندس سید دادوش هاشمی استاندار کرمانشاه، نیز با اشاره به فعالیت های بسیج سازندگی در زمینه عمران و آبادانی، گفت: بسیج سازندگی علاوه بر اینکه به توسعه مناطق محروم کمک شایان توجهی خواهد کرد، باعث بالا بردن امید به زندگی در بین محرومان نیز خواهد شد و از سوی دیگر لمس و درک کردن مشکلات قشر ضعیف و محروم جامعه از نزدیک می تواند برای مسئولان ما عاملی باشد که بیشتر به این مناطق رسیدگی کنیم.

وی تأکید کرد: بسیج به عنوان بدنه اصلی جامعه می تواند نقش اساسی در افزایش سرمایه اجتماعی جامعه داشته باشد، یعنی می تواند ارتباط دولتمردان و اقشار مختلف جامعه را هم پیوند بزند، قلب ها را به هم نزدیک کند، امید به زندگی را در جامعه افزایش دهد،حس اعتماد را افزایش دهد و نهایتاً از ارزش ها و کرامات انسانی حفاظت کند.

رئیس شورای اداری استان کرمانشاه، یادآور شد: تمامی دستگاه های اجرایی استان باید کلیه فعالیت های عمرانی و خدماتی خود را با توجه به چگونگی انجام آن احصا کنند تا با برنامه ریزی درست و صحیح در ستاد بسیج سازندگی استان بتوانیم انجام این فعالیت ها را به جوانان بسیجی محول کنیم.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 14229

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha