اعزام نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان مرکزی به مناطق زلزله زده

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان مرکزی با خودروهای نجات و آمبولانس به مناطق زلزله زده ورزقان و اهر استان آذربایجان غربی اعزام شدند.


مرتضی سلیمی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی، در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک، با اعلام این خبر گفت: در پی کسب خبر وقوع زمین لرزه در مناطق زلزله زده ورزقان و اهر در استان آذربایجان شرقی بلافاصله طی هماهنگی به عمل آمده با سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر و با برقراری ارتباط فوری با جمعیت هلال احمراستان آذربایجان شرقی، دستورات لازم ستادی از اتاق بحران سازمان امداد و نجات صادر و هماهنگی های لازم برای اعزام گروه های امدادی اعزام سریع با تجهیزات و امکانات لازم امداد رسانی در منطقه آسیب دیده صورت گرفت.

 

وی ادامه داد: گروه های امداد رسانی شامل پنج دستگاه آمبولانس، پنج دستگاه خودروی نجات، سه دستگاه تریلر، 42 نفر نجاتگر و امدادگر، دو دستگاه ست زنده یاب به همراه تجهیزات نجات سبک، 25 تن مواد غذایی شامل (برنج، روغن، شکر و حبوبات) به ارزش 500 میلیون ریال و 750 تخته چادر امدادی کامل به ارزش یک میلیاد و 650 میلیون ریال از استان مرکزی به مناطق زلزله زده اعزام شد.

 

به گزارش مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین لرزه در اهر که شدت آن 2/6 ریشتر بوده در ساعت 16 و53 دقیقه و 15 ثانیه در49/38 درجه عرض شمالی و87/46 دقیقه طول شرقی واقع شده است.

 

زمین لرزه در ورزقان نیز که شدت آن 6 درجه ریشتر بوده در 45/38 درجه عرض شمالی و 73/46 درجه طول شرقی در ساعت 17 و 4 دقیقه و 34 ثانیه روی داده است.


پایان پیام/

کد خبر 162942

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha