۶۵ میلیارد ریال برای کارگاه مرمت آثار تاریخی خراسان شمالی اختصاص یافت

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان شمالی گفت: به تازگی ۶۵ میلیارد ریال برای کارگاه های مرمت آثار تاریخی این استان اختصاص یافت.

علی مستوفیان- مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان شمالی- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهار کرد: مرمت و احیای بناهای تاریخی علاوه بر حفاظت و مرمت این بناها موجب ورود آنها به چرخه صنعت گردشگری و رونق این بخش نیز خواهد شد و منافع اقتصادی را برای استان به همراه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: با پی گیری‌ها و تلاش‌های صورت‌ گرفته در معاونت میراث‌ فرهنگی اداره کل، در حال حاضر ۲۰ کارگاه فعال در حوزه مرمت آثار در استان خراسان شمالی فعال هستند.

مستوفیان با اشاره به این کارگاه‌های مرمتی عنوان کرد: از این تعداد می‌توان کارگاه مرمت حمام چری، حمام تاریخی فاروج و عملیات مرمت و بهسازی در محوطه ویرانشهر فاروج، مرمت حمام تاریخی قلعه خان در شهرستان مانه و سملقان، مرمت و بازپیرائی عمارت یحیی بیک، پایاب الله آباد، حمام تاریخی حصار دوین و ارگ نادری در شیروان، مرمت کاروان‌سرای سردار در سبزه‌ میدان و عمارت مفخم در بجنورد را نام برد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان شمالی بیان کرد: رباط عشق و باغ مزار در گرمه، حمام قلعه خان و مرمت کوره تاریخی آجر در پایگاه میراث ‌فرهنگی ریوی مانه و سملقان، مرمت باغ کوشک و کارخانه پنبه در شهرستان جاجرم، عملیات مرمتی در پایگاه میراث‌ فرهنگی شهر بلقیس، امامزاده گورپان، حمام خوش در اسفراین، حمام بام در صفی‌آباد و امامزاده نبی غلامان در شهرستان راز و جرگلان از جمله دیگر کارگاه‌های عمرانی و مرمتی این استان هستند.

استان خراسان شمالی با داشتن هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده در شمال شرق کشور قرار دارد و سالانه پذیرای میلیون ها مسافر، گردشگر و زائر امام هشتم (ع) است که از این خطه گذر می کنند.

کد خبر 1622353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha