دولت سیزدهم فرهنگ را به خوبی شناخته و دغدغه ساماندهی آن را دارد

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: حرکت فرهنگی دولت سیزدهم و مجموعه های فرهنگی این دولت نشان از این دارد که دولت فرهنگ را شناخته است و قصد دارد آن را سروسامان دهد.

بیژن نوباوه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد فعالیت های فرهنگی دولت سیزدهم،گفت: دولت سیزدهم در مسائل فرهنگی ورود خوبی داشته است و اقدامات شایسته ای نیز انجام داده است. بنده در شورای اکران سینما هستم. نزدیک دویست فیلم را دیدیم که در دولت های قبلی به آنها مجوز داده شده است اما بسیاری از اینها درگیر مسائل پخشی هستند. یعنی سرمایه گذاری و ساخته شده است براساس قانون نیز باید مجوز پخش دهند اما امکان پخش ندارد. در دولت فعلی برای اینکه این اتفاق نیفتد، سرمایه ها از بین نبرد و افراد مدعی نشوند شورای پروانه ساخت را تقویت کردند که فیلم نامه ای که نتواند مجوز پخش بگیرد از همان اول معلوم باشد و فیلمی مجوز می گیرد که بالای نود درصد از صحت آن اطمینان وجود داشته باشد.

نایب رئیس کمیسوین فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامات دولت در زمینه فرهنگی رشد قابل توجهی داشته است، اظهار کرد: در مقوله چاپ کتاب یا پرداختن به مسائل خاص هنرمندان و رسانه های مکتوب اقدمات خوبی انجام شده است و حمایت های خوبی شده است. در برنامه هفتم توسعه نیز این اقدمات دولت را تقویت کردیم و تکالیف جدیدی برای دولت در زمینه فضای مجازی، اینترنت پاک برای کودکان ،انیمیشن ها، پویانمایی و بازی های رایانه ای تعیین کردیم که دولت به این سمت برود که اینها را بسازد و تولید داخلی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه شروع حرکت فرهنگی دولت خوب و امیدوارکننده بوده است، گفت: هر دولتی پاشنه آشیل موفقیت خودش را باید در توسعه فرهنگی بداند اگر این درک را نداشته باشد قطعا در همه بخش ها دچار مشکل می شود. بخشی از اقتصاد نیز فرهنگ است، یعنی مصرف درست باید تربیت درست داشته باشد دولتی که فرهنگی نگاه می کند می تواند امید به آینده را در آن بهتر دید.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: حرکت فرهنگی دولت سیزدهم و مجموعه های فرهنگی این دولت نشان از این دارد که دولت فرهنگ را شناخته است و قصد دارد آن را سروسامان دهد.

وی خاطر نشان کرد: در همایش تقدیر از پیشکسوتان ورزشی رئیس جمهور صحبت های امیدوار کننده ای داشت، برای اولین بار وی صحبت از به روز کردن امکانات ورزشی برای همه گروهها داشتند که این خیلی مهم بود، یا صحبت از ساخت ورزشگاه فوق مدرن کردند که حتما باید ساخته شود این نوع نگاه ها نشان می دهد رئیس جمهور توسعه فرهنگی را در ذهن دارد. پشت سر توسعه فرهنگی قطعا توسعه اجتماعی و اقتصادی رقم می خورد.

نوباوه گفت: در مجموع حرکت فرهنگی دولت سیزدهم مثبت بوده است و ما امیدواریم در ادامه راه با حمایت های مجلس چه در بودجه های سنواتی و چه در برنامه هفتم توسعه تمامی طرحهای دولت در این زمینه اجرایی و عملیاتی شود تا شاهد توسعه فرهنگی در تمامی بخش ها در کشور باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1724069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha