استان مرکزی از استان های برتر در طرح ایران همدل

مومنی با اشاره به فعالیت های گسترده امداد، گفت: استان مرکزی در طرح ایران همدل، جزء ۱۰ استان برتر کشور شناخته شده است.

مجید مومنی با اشاره به فعالیت های کمیته امداد امام خمینی(ره) در بخش های مختلف به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: این نهاد همواره در راستای حمایت و دستگیری از نیازمند و توانمند سازی خانواده های تحت پوشش فعالیت های گسترده ای را انجام می دهد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی به کسب رتبه این نهاد در طرح ایران همدل اشاره کرد و افزود: استان مرکزی در طرح ایران همدل، جزء ۱۰ استان برتر کشور شناخته شد و در خدمات مراکز نیکوکاری نیز این استان موفق شد رتبه نخست کشوری را کسب کند.

وی به صندوق های صدقه استان نیز اشاره کرد و ادامه داد:۵۰ درصد از جمعیت استان مرکزی، مشترک صندوق صدقات کمیته امداد هستند و خوشبختانه همدلی و همراهی خوبی در این راستا داریم.

این مقام مسئول همچنین به راه اندازی سامانه سها نیز اشاره کرد و بیان کرد: برای مدیریت کمک به نیازمندان، سامانه هوشمند امداد(سها) راه‌اندازی شده تا افراد نیازمند به طور یکسان از خدمات کمیته امداد بهره‌مند شوند.

مومنی در ادامه با بیان اینکه سال گذشته ۴۶ هزار و ۷۵۸ خانواده زیر پوشش این نهاد حمایتی بود، گفت: سه و ۷۱ صدم درصد از این تعداد خانوار به علت فراهم شدن فرصت اشتغال و کاریابی کاهش یافت.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی، همچنین به فعالیت های این نهاد در حوزه مسکن اشاره کرد و ادامه داد: کمیته امداد استان مرکزی در حوزه مسکن و خانه دار شدن جامعه هدف و افراد تحت پوشش فعالیت های گسترده ای را انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۴۹۰ میلیارد ریال اعتبار در حوزه مسکن استان پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: تا کنون ۲۶ درصد آن پرداخت و باید طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی تا پایان شهریور تمام اعتبار این حوزه به متقاضیان پرداخت شود.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به اینکه ۱۰۶ مورد کمک هزینه ازدواج در قالب تامین جهیزیه به ارزش ۱۳۷ میلیارد ریال پرداخت شده است، بیان کرد: کمک هزینه درمان به یک‌هزار و ۴۹۴ نفر به ارزش ۶ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال به بیمار سخت درمان، یک‌هزار و ۷۰۱ کمک موردی به ارزش ۶۶ میلیارد ریال، یک‌هزار و ۳۷۶ وام کارگشایی به ۲ هزار و ۸۶۲ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال به مددجویان این نهاد پرداخت شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی همچنین با بیان اینکه تاکنون دو ۲هزار و ۵۰۰ نفر برای دریافت وام به بانک‌های استان معرفی شده‌اند، خاطر نشان کرد: از این تعداد متقاضی، ۴۸۵ نفر موفق به دریافت وام شدند.

مومنی همچنین با اشاره به اینکه ۱۸ هزار و ۷۰۰ اشتغال پایدار در سه سال اخیر در استان ثبت شده است، گفت: با راستی آزمایی مشخص شد ۹۳ درصد وام پرداختی منجر به اشتغال شده است.

کد خبر 1724488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha