برگزاری سوگواره استانی تئاتر خیابانی امتداد عاشورا در بندرماهشهر

نخستین سوگواره استانی تئاتر خیابانی امتداد عاشورا در بندرماهشهر برگزار شد.

سیداحمد محفوظیان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان اظهار کرد: در راستای بزرگداشت اربعین شهادت امام حسین (ع) و یاران وفادار ایشان، نخستین سوگواره استانی تئاتر خیابانی امتداد عاشورا با موضوعات انقلاب اسلامی در امتداد عاشورا، مردم و فرهنگ عاشورایی، حضور و پیاده‌روی اقشار جامعه در اربعین حسینی، تأثیر عاشورا بر فرهنگ اسلامی ایرانی، خادمان موکب‌های حسینی در ماه‌های محرم و صفر، نهضت حسینی و فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج روحیه مقاومت و مدافعان حرم، ترویج نهضت حسینی و تأثیر آن بر سایر ملت‌ها، بانوان عاشورایی در جامعه و عفاف و حجاب در روزهای ۲۲ و ۲۳ شهریور با حضور گروه‌هایی از شهرهای بهبهان، خرمشهر، بندرامام خمینی (ره) و بندرماهشهر برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرماهشهر، افزود: در روز اول سوگواره، نمایش مشایه به کارگردانی پژمان مهراب‌پور و آمنه پورحسینی از خرمشهر ساعت ۱۸ در میدان امام خمینی (ره) بندرماهشهر و ساعت ۱۹ در فرهنگسرای ناحیه صنعتی اجرا شد.

وی اذعان کرد: همچنین ساعت ۱۸:۳۰ و ۱۹:۳۰ نمایش خاک ره به کارگردانی آرش رضایی از بندرامام خمینی (ره) به ترتیب در میدان امام خمینی (ره) و فرهنگسرای فردوسی و نمایش نقطه صفر به کارگردانی محمد جوهری از بندرماهشهر ساعت ۱۹ و ۲۰ در این مکان‌ها به اجرا در آمدند.

محفوظیان، تصریح کرد: در روز دوم از این سوگواره، نمایش گذرگاه یوسف به کارگردانی محمد حبیبی مهارلویی از بندرماهشهر ساعت ۱۸ و ۱۹ و نمایش سه به کارگردانی پدرام مصفا از بهبهان ساعت ۱۸:۳۰ و ۱۹:۳۰ به ترتیب در میدان امام خمینی (ره) و فرهنگسرای فردوسی اجرا شدند و مورد استقبال شهروندان قرار گرفتند.

ساسان مددی، علی‌اکبر پشم‌فروش و حسین کارگر به عنوان داور و ناظر اجرایی نمایش‌های این سوگواره هستند و آئین پایانی آن روز ۳۰ شهریور برگزار خواهد شد.

این سوگواره به همت سازمان بسیج هنرمندان استان خوزستان، کانون بسیج هنرمندان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری بندرماهشهر برگزار شد.

کد خبر 1724500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha