حضور ۲۴ تولیدکننده خراسان‌شمالی در نمایشگاه توانمندی‌های روستایی و عشایری

مدیرکل دفتر امور روستایی و عشایری استانداری خراسان شمالی گفت: ۲۴ تولیدکننده خراسان‌شمالی در نمایشگاه توانمندی‌های روستایی و عشایری کشور حضور یافتند.

امین کلاته، مدیرکل دفتر امور روستایی و عشایری استانداری خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: در این نمایشگاه، تولیدکنندگان برتر روستایی و عشایری با حدود ۱۲۰۰ غرفه به عرضه محصولات خود پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های روستایی و عشایری از ۱۲ تا ۱۸ مهرماه در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود که از خراسان شمالی نیز تولیدکنندگان روستایی و عشایری در ۲۳ غرفه و یک سیاه چادر در این نمایشگاه حضور دارند.

 کلاته عنوان کرد: این رویداد با هدف معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی قابل عرضه روستایی و عشایری برگزار می شود و هدف آن آشنایی بیشتر مردم با فرهنگ و تولیدات روستایی است و محصولات روستایی و عشایری و سبک زندگی آنها را به نمایش می‌گذارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان شمالی اضافه کرد: پیش‌تر تصمیم‌گیری در امور روستا به صورت پراکنده در نهادهای متعددی انجام می‌شد که این موضوع در دولت سیزدهم با تشکیل شورای عالی جهاد سازندگی، امور عشایر و توسعه روستایی رفع شد و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور محور تصمیم گیری‌ها برای امور روستا شده است.

وی اظهارکرد: همچنین بانک جامع اطلاعات محرومیت کشور ایجاد شده که اقدامات انجام شده در چهل ساله انقلاب برای رفع محرومیت و رونق روستاها در آن جمع‌آوری شده که مورد تحسین رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت و منابع ویژه نیز برای احیای واحدهای راکد و نیمه فعال روستایی در نظر گرفته شده که همه مدیران روستایی استانی می‌توانند این واحدها را به این معاونت معرفی کنند تا ملزومات رشد تولید آنها فراهم شود.

کد خبر 1727144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha