زکات درمان دردهای اقتصادی نیازمندان جامعه است

حجت‌الاسلام حسینی نسب با بیان اینکه زکات یکی از پایه های دین اسلام شمرده شده و فلسفه وجوب آن ریشه کنی فقر از جامعه اسلامی است، گفت: زکات درمان دردهای اقتصادی نیازمندان جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام حسینی نسب، امام جمعه شهرستان سلطانیه در جلسه شورای زکات این شهرستان با اشاره به روایتی در مورد وظائف افراد ثروتمند و با بیان اینکه خداوند حق محرومان و مستضعفان را در اموال ثروتمندان قرار داده است، افزود: تامین مالی نیازمندان بر عهده ثروتمندان است.


وی با بیان اینکه زکات یکی از پایه های دین اسلام شمرده شده و فلسفه وجوب آن ریشه کنی فقر از جامعه اسلامی است، گفت: زکات درمان دردهای اقتصادی نیازمندان جامعه است.


رئیس شورای زکات شهرستان سلطانیه با اشاره به بخش هایی از نامه ۲۵ نهج البلاغه  که توصیه های امیرالمومنین به ماموران زکات است، گفت: این نامه باید منشورنامه ماموران و مبلغان زکات باشد.


امام جمعه شهرستان سلطانیه با تشریح وظائف شورای زکات شهرستان و با بیان اینکه همه اعضا بر اساس قانون در ترویج زکات سهم و وظیفه ای دارند، افزود: وجود بانک اطلاعاتی در مورد روستاها و مودیان زکات و شناسایی و ترغیب آنان به ادای فریضه الهی بعنوان بخشی از وظائف اعضا ضروری است.


حسینی نسب با اشاره به جمع آوری ۲۰ درصد زکات واجب و با بیان اینکه یعنی ۸۰ درصد زکات واجب هنوز پرداخت نشده، گفت: این مسأله نشانگر این است که ترویج زکات همچنان نیازمند تبلیغ است. 


امام جمعه سلطانیه در پایان سخنان خود با اشاره به مسأله فلسطین و طوفان الاقصی گفت: رژیم صهیونیستی بعد از عملیات طوفان الاقصی آن رژیم سابق نیست و با صدها کشته و چند صد زخمی و اسیر، شکست رژیم از مقاومت غیر قابل ترمیم است.


صالحی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی ره استان زنجان نیز در این جلسه با تشریح وظایف و برنامه ها گفت:  ۴۷۵ میلیارد ریال زکات واجب و مستحب و ۶۵ میلیارد ریال زکات واجب در ۶ ماه اول سال توسط مودیان پرداخت شده است. 


موسوی معاون فرماندار سلطانیه نیز بر همکاری ادارات و مسئولان با دبیرخانه شورای زکات تاکید کرد.  


حجت الاسلام محرمخانی رئیس کمیته امداد امام خمینی ره و دبیر شورای زکات نیز با پیگیری مصوبات جلسات قبل،  انتظارات دبیرخانه شورای زکات را بشمرد و افزود: ۱۶ میلیارد ریال زکات واجب و مستحب در ۶ ماه اول سال توسط مودیان پرداخت شده است.

کد خبر 1728218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha