۴ کمیته تخصصی در ستاد جمعیت استان مرکزی تشکیل شد

مفتح زاده با تاکید بر تسهیل اجرای قانون جوانی جمعیت، گفت: در این راستا ۴ کمیته تخصصی در ستاد جمعیت استان مرکزی تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، پروین مفتح‌زاده امروز شنبه (۲۲ مهر ماه) در جلسه کمیته اقتصادی ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان که به ریاست استاندار مرکزی در استانداری برگزار شد، با تاکید بر اینکه اجرای قانون جوانی جمعیت باید تسهیل شود، گفت: به منظور تسهیل در اجرای این قانون، با تأکید استاندار مرکزی چهار کمیته تخصصی ذیل ستاد جوانی جمعیت استان تشکیل شد.

مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری مرکزی در ادامه به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به مسئله جمعیت، اشاره کرد و افزود: به منظور تسهیل در اجرای قانون جوانی جمعیت در استان با تأکید استاندار کمیته های تخصصی گفتمان و تبلیغ، سلامت و بهداشت، اقتصادی و بررسی‌های ویژه ذیل ستاد جمعیت استان تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه جلسات به صورت کارشناسی برگزار می‌شود، اظهار کرد: برخی مواد تخصصی قانون جوانی جمعیت به حوزه مسکن مرتبط است که با توجه ویژه مدیریت ارشد استان شورای مسکن را به عنوان یک ظرفیت ویژه در اختیار داریم که رسیدگی به تکالیف قانون جوانی جمعیت دستور کار ثابت این شورا قرار گرفته است.

این مقام مسئول در ادامه به تشکیل کارگروه مقابله با سقط جنین نیز اشاره کرد و گفت: این کارگروه ذیل معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی تشکیل و در روزهای آینده به صورتی رسمی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

موانع اجرای مفاد اقتصادی قانون جوانی جمعیت احصا و پیگیری می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه موانع اجرای مفاد اقتصادی قانون جوانی جمعیت توسط کمیته اقتصادی ستاد جمعیت استان احصا و از طریق ستاد ملی پیگیری می‌شود، گفت: قانون جوانی جمعیت تقریبا جامع و مورد تمجید مقام معظم رهبری است اما در برخی موارد ضمانت اجرایی لازم را ندارد که در این کمیته بنا داریم تا پیشنهاداتی را برای رفع مشکلات ارائه کنیم تا ضوابط داخلی دستگاه‌ها مانع اجرای قانون نشود.

حسن میرزاخانی همچنین با تاکید بر اینکه همراهی مضاعف فعالین اقتصادی در حوزه جوانی جمعیت در کنار مسئولیت اجتماعی که دارند در مواردی نیازمند ارائه مشوق‌هایی مثل مشوق های مالیاتی، تأمین اجتماعی و بانکی است، ادامه داد: این مشوق ها باید احصا و از طریق ستاد ملی پیگیری شود.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه هزینه‌های درمان زوج‌های نابارور بالا و بسیار قابل توجه است، اظهار کرد: پارک علم و فناوری و جهاد دانشگاهی باید مشوق های قانونی برای شرکت‌های دانش بنیان که می‌توانند از این زوج‌ها حمایت داشته باشند را بررسی کنند.

کد خبر 1728582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha