موضوع تئاتر باید به مردم شناخت و آگاهی ببخشد

صادقی گفت: در نمایش تئاتر خیابانی باید آسیب‌ها مطرح و سطح آگاهی جامعه بالا برده شود و موضوع تئاتر نیز باید به مردم شناخت ببخشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، قطب‌الدین کارگردان و نویسنده برجسته تئاتر کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به عنوان یک رویداد فرهنگی موثر در استان کردستان اظهار کرد: در نمایش تئاتر خیابانی باید آسیب‌ها مطرح و سطح آگاهی جامعه بالا برده شود و موضوع تئاتر نیز باید به مردم شناخت ببخشد و آنها را آگاه کند.
وی خاطر نشان کرد:  جضنواره تئاتر خیابانی می‌تواند وسیله‌ای برای بیان فرهنگی باشد و می‌تواند افراد را به هم پیوند دهد و سرگرمی برای آنها بسازد.

کارگردان و نویسنده برجسته تئاتر کشور اعلام کرد: اهمیت تئاتر بگونه‌ای است که دانشگاه‌های هنری تئاتر ما به گسترش فعالیت‌های هنری خود پرداختند و اکنون ۶۷ دانشگاه هنری در جامعه ما فعال است و سه هزار کلاس آموزشی نیز اختصاص یافته است.

صادقی با اشاره به اینکه تئاتر خیابانی اکنون با وجود هنرمندان فعال و چابک رشد یافته است، گفت: امروزه به جای اینکه مردم به دیدن تئاتر بروند با برگزاری این جشنواره‌ خیابانی، تئاتر به حضور مردم آمده است که قدم بزرگی محسوب می‌شود ‌و گروه‌های تئاتر باید ایده‌های جدید، لذت تئاتر دیدن، فکر و اندیشه را به مردم ارائه‌ی دهند.

وی با بیان اینکه بازیگران عرصه تئاتر خیابانی باید همچون مبلغ بزرگی باشند و با کارگردان و نمایشنامه قوی این هدف را محقق کنند،اضافه کرد: ماهیت تئاتر خیابانی تهیجی تبلیغی است و موضوعاتی باید مطرح شوند که جنبه‌های شدید اجتماعی را بدنبال داشته باشد.

کد خبر 1729476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha