برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران برای ارتقای سطح کیفی سینما امری ضروری است

کارگردان فیلم «مکعب قرمز» بر لزوم برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران در راستای ارتقای سطح کیفی سینما تاکید کرد و گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران یکی از رویدادهای بزرگ سینمایی ایران و قاره آسیا است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار از ۲۷ مهر ماه  تا ۲ آبان ماه  در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است،  «فرهان بهپور» با فیلم «مکعب قرمز» در این رویداد هنری حضور دارد؛ این فیلم توانسته جایزه بهترین فیلم تجربی جشنواره منطقه‌ای بوشهر- دنا را کسب کند؛ «فرهان بهپور» درباره حضور در چهلمین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران  به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران یکی از رویدادهای بزرگ سینمایی ایران و قاره آسیا است. هر فیلمسازی چه از داخل یا خارج ایران به حضور خود در این رویداد مهم هنری فخر می‌ورزد و قطعا چنین رویداد باشکوهی که منجر به تعامل فیلمسازان در سطح بین‌المللی می‌شود، در ارتقای سطح کیفی سینما مفید خواهد بود.

برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران برای ارتقای سطح کیفی سینما امری ضروری است


کارگردان فیلم «مکعب قرمز» درباره اهمیت برگزاری جشنواره منطقه‌ای و جشنواره فیلم کوتاه تهران توضیح داد: جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان و جشنواره فیلم کوتاه تهران به‌دلیل قدمت طولانی، از اعتبار ویژه‌ای در سطح ملی و بین‌المللی برخوردارند. هر دو جشنواره بهترین‌های سینماگران ایران را در طول دوران فعالیت‌شان شناسایی و معرفی کرده و از آن‌جایی که سینمای ایران در سطح جهانی به سینمایی با دغدغه‌های مسائل انسانی مطرح شده است، با شکوفا شدن فیلمسازان جوان خلاق و متعهد به مضامین انسانی، فرهنگ غنی ایران اسلامی در سطح ملی و بین‌المللی شکوهمند نمایان خواهد شد.
او  درباره فیلم «مکعب قرمز» که عنوان بهترین فیلم تجربی جشنواره منطقه‌ای بوشهر- دنا را کسب کرده است، توضیح داد: فیلم کوتاه «مکعب قرمز» یک رویای به واقعیت تبدیل شده است. فیلمی معناگرا که معنا و مفهوم خود را در قالب یک فرم ارائه می‌دهد. فرم فیلم اهمیت به سزایی در انسجام محتوایی و تکنیکی برقرار کرده است  و از آن‌جایی که قالب منحصر به فردی در بیان احساسات تصویری به خود دارد، می‌تواند در میان زیباترین درختان سرسبز همچو یک درخت با برگ‌های قرمز خود را نشان دهد.
وی افزود: ایده نگارش این کار حدودا به ده سال قبل بر می‌گردد؛ زمانی که دانشجوی کارشناسی سینما بودم و آن زمان هر آنچه در ذهنم ترشح می‌شد، فضای رویاگونه‌ای به خود می‌گرفت. اسفند ماه سال ۱۳۹۸ فیلمنامه این فیلم در شورای پیچینگ انجمن سینمای جوانان دفتر مشگین شهر تصویب شد و به‌دلیل شرایط دوران کرونایی آن زمان سیر طولانی به جهت اتمام پروسه طی کرد. در نهایت به لطف پروردگار این فیلم آماده اکران شد.
فرهان بهپور درباره کارهای آینده خود گفت: برای تابیدن باید به منبع نور تبدیل شد، یک پرتو نور برای تابش به چشمه نور نیاز دارد. مولانا می‌گوید درخت و برگ برآید ز خاک، این گوید/ که خواجه تو را هر چه بکاری همان روید... . آیا سرچشمه نور من توان روشنایی بخشی در تاریکی را دارد!؟ اگر دارد تشعشع پرتوهای نور من در پرده سینما خواهد تابید. به یقین برای ساختن فیلم‌های در زمان‌های بلند با مخاطبان گسترده در سطح عام و خاص مشتاق هستم و این را برای خود خوشبختی در سینما می‌دانم و قطعا برای رسیدن به آن تلاش خواهم کرد و سخن آخر اینکه شکی نیست اگر خدا بخواهد میسر خواهد شد.

کد خبر 1729663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha