تکبر و نژادپرستی علت دشمنی قوم یهود با مسلمانان است

حجت الاسلام برقرار گفت: قوم یهود به خاطر نژاد پرستی و مخالفت اسلام با نژادپرستی، بنای دشمنی را با اسلام و مسلمین آغاز کردند و خودشان را اشرف همه انسان ها می دانند و دست به چنین جنایت بزرگی زده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام قربانعلی برقرار ظهر امروز (جمعه ۵ آبان) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با بیان اینکه امام صادق(ع) دو فایده برای تقوا بیان می کند، گفت: خداوند برای کسانی که تقوای الهی پیشه کنند ضمانت کرده تا تحول عظیمی در زندگی او ایجاد شود.

امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه بر اساس تقوا یک تحول عظیمی در زندگی انسان ها به وجود خواهد آمد، افزود: اولین اثر تقوا تحول اساسی در زندگی انسان است و دومین آن فراهم کردن روزی انسان از سوی خداوند متعال است.

وی با اشاره به روز(دوشنبه ۸ آبان)، سالروز شهادت حسین فهمیده، روز نوجوان و بسیج دانش آموزی را گرامیداشت.

حجت الاسلام برقرار مسئله روز منطقه را مسئله اسرائیل بیان کرد و در خصوص علت دشمنی سرسخت اسرائیلی ها، گفت: مفسرین برای همین عداوت و دشمنی نقل هایی کرده اند، علامه طباطبایی علت سرسختی قوم یهود با مسلمانان را داشتن مرض تکبر این قوم بیان می کند.

وی ادامه داد: همین مسئله تکبر یهودیان را واداشت تا با اسلام دشمنی کنند. تکبر بدترین صفت و بیماری است که امروز قوم یهود گرفتار شده است و این بیماری سبب شد که حق را نپذیرند.

امام جمعه موقت گرگان اظهارداشت: در تفسیر دیگری قوم یهود هواپرست و متکبر معرفی شده اند، چون قوم یهود از نسل انبیا بودند به خود برتربینی گرفتار شده و نژادپرست شده اند و قوم خود را اشرف انسان ها می دانند و لذا برای بشریت غیر قوم یهود ارزشی قائل نیستند.

وی افزود: امروز هم هیچ رحم و عطوفتی در وجود این قوم نیست و به کسی رحم نمی کنند و بچه ها، زنها، پیرمردها و بی پناهان را به شهادت می رسانند.

حجت الاسلام برقرار خاطرنشان کرد: قوم یهود به خاطر نژاد پرستی و مخالفت اسلام با نژادپرستی، بنای دشمنی را با اسلام و مسلمین آغاز کردند و خودشان را اشرف همه انسان ها می دانند و دست به چنین جنایت بزرگی زده اند.

وی با بیان اینکه این قوم حیوان انسان نما هستند، گفت: امام (ره) در تعبیری آمریکا را شیطان بزرگ معرفی کرده و خصلت شیطان بزرگ سوزاندن همه بشریت در میان آتش است. قرآن می فرماید اولیا و سران شیطان را به قتل برسانید تا زمانی که این سران استکبار در راس حکومت باشند همین بلا و مصیبت برای بشریت وجود دارد.

امام جمعه موقت گرگان افزود: همه مردم باید به سوی اولیای شیطان و رهبران شیاطین که آمریکا سرآمد همه شیاطین است رفته و آنها را نابود کنند.

کد خبر 1730608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha