مربیان سرود مساجد باید مومن به اخلاق باشند| لزوم تولید سرود برمحور ادبیات انقلاب اسلامی

حجت الاسلام ترابیان با بیان اینکه گروه های سرود بچه های مسجد باید جریان ساز باشند، گفت:مربی گروه سرود باید بر محور مفاهیم انقلاب اسلامی نظیر تمدن نوین اسلامی، جهاد تبیین و... تولیدات فاخر داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام محمد ترابیان-سرپرست ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران در دوره آموزشی مربیان گروه سرود با بیان اینکه مقام معظم رهبری در موضوع فرهنگی فرمودند همه عملیات های فرهنگی که انجام می دهیم یک نگاه جدی باید داشته باشیم که منجر به کادرسازی برای انقلاب اسلامی شود، اظهار کرد: گروه های سرود، تئاتر، ورزشی و... باید کادر برای انقلاب اسلامی باشند.
وی با بیان اینکه رهبری تاکید کردند کادرسازی انقلاب باید از میان قشرخاکستری و خاکستری مایل به سیاه نیز صورت بگیرد، گفت: رفتار فعالان مسجدی که در راس امور قرار دارند باید بر مدار اخلاق باشد.
 حجت الاسلام ترابیان با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه السلام مبنی براینکه ما را با سکوت تبلیغ کنید یعنی مردم از نماینده حکومت چیزی جز خوبی نبینند، افزود: کانون باید به گونه ای عمل کنند که خانواده ها برای حضور فرزندانشان در برنامه های کانون از یکدیگر سبقت بگیرند.
وی با بیان اینکه بر اساس منویات بزرگان دین بچه ها آنچه می شوند که ما هستیم نه آن چیزی که ما می خواهیم، ادامه داد: بچه های مسجد با کار هنری می توانند در تراز منبری ها به مخاطبین خوراک فکری دهند.
حجت الاسلام ترابیان با بیان اینکه گروه های سرود بچه های مسجد باید جریان ساز باشند، گفت: سرودها نباید به مناسبت ها خلاصه شوند.
وی بر لزوم توجه ویژه بچه های مسجد به استفاده از ابزار هنر برای جذب به مسجد تاکید کرد و خاطرنشان شد: تلاش کنید اشعار گروه های سرود مساجد سرشار از محتوای فاخر باشد.
حجت الاسلام ترابیان با اشاره به جایگاه و اهمیت تولید محتوا برای گروه های سرود بچه های مساجد، گفت: مربی گروه سرود باید با مفاهیم انقلاب اسلامی نظیر تمدن نوین اسلامی، جهاد تبیین و... آشنا باشد.
وی با بیان اینکه گروه های سرود نباید به فقط به دهه شصت و کلیشه های قدیمی توجه کنند بلکه باید با مطالعه منویات رهبری به روز باشند، افزود: باید از شعرای فاخر برای دریافت اشعار فاخر همکاری کنید.
حجت الاسلام ترابیان از حمایت مادی و معنوی از گروه های سرود تولید محور خبر داد و یادآورشد: گروه های سرود صاحب سبک و تولیدات فاخر حمایت می شوند.

کد خبر 1731215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha