فارس مسئول گردشگری ادبی و عشایر کشور شد/بازی با خیبر فینال زودهنگام لیگ دسته اول/ دانشگاه فرهنگیان لارستان افتتاح شد/کشف ۱۰۰ کیلو تریاک در فارس 

دومین بسته خبری خبرگزاری شبستان استان فارس با عناوین متنوع در اختیار مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، تمرکز اخبار شبستان بر رویدادهای مذهبی  و فرهنگی شاید ناخواسته باعث شود تا اخبار دیگر حوزه ها کمتر مورد توجه قرار بگیرد. بسته «شبستان از نگاهی دیگر» تلاش دارد تا بتواند اخبار جذاب استان‌ فارس را در فاصله کمی به صورت یک بسته خبری برجسته کند.

کشف ۱۰۰ کیلو تریاک در فارس 

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در بازرسی از سواری پراید، ۱۰۰ کیلوگرم تریاک کشف کردند. 

سردار یوسف ملک‌زاده گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی، مطلع شدند فردی با سواری پرابد در حال انتقال تریاک به شیراز است که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی قضایی به محور مواصلاتی "کوار-شیراز" اعزام و خودرو مذکور را شناسایی و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند آن را توقیف کنند.
جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۰۰ کیلو گرم تریاک کشف شد، گفت: در این خصوص راننده نیز دستگیر شد.

سردار ملک‌زاده با بیان اینکه متهم تحویل مرجع قضایی شد، بیان کرد: مبارزه بی امان با مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

با رایزنی پلیس، قاتل تحویل قانون شد

فرمانده انتظامی گراش گفت: فردی که دو روز گذشته شخصی ۲۳ ساله را به قتل رسانده بود، خود را به پلیس معرفی کرد.

سرهنگ کرامت کریمی گفت: در بیستم آبان‌ماه، یک مورد تیراندازی منجر به قتل فردی جوان در خیابان "آبیاری جنب رودخانه" به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ گزارش گردید که بلافاصله مامورین جهت بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

او ادامه داد: در تحقیقات اولیه مشخص شد متهم ۳۳ ساله به دلیل اختلافات شخصی به همراه دوستش با اسلحه شکاری فردی جوان را به قتل رسانده و متواری شده‌اند.

فرمانده انتظامی گراش به پیگیری‌های فنی و تخصصی کارآگاهان پلیس برای دستگیری متهمین اشاره کرد و گفت: با رایزنی‌های مستمر پلیس و همکاری معتمدین و خانواده ضارب؛ متهم به قتل به همراه همدستش، خود را به پلیس معرفی و تسلیم قانون شدند.

سرهنگ کریمی با قدردانی از احساس مسئولیت شهروندان در حفظ امنیت اجتماعی و همکاری با خادمان خود در فرماندهی انتظامی، خاطر نشان کرد: زنده نگهداشتن فرهنگ کارخیر و میانجیگری خداپسندانه در زمان بروز اختلاف بین افراد در محلات و خانواده ها، نقش بسزایی در کاهش وقوع جرائم تاسف بار مشابه دارد.

دستگیری فرد مامور نما در بوانات

فرمانده انتظامی بوانات از شناسایی و دستگیری فردی مامورنما در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ابوالحسن مزارعی گفت: ماموران انتظامی پاسگاه "سیمکان" بوانات حین ایست و بازرسی مقطعی در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه خوردو پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند. 

او با بیان اینکه راننده خود را فردی نظامی و بسیجی معرفی و از ارائه مدارک شناسایی خودداری می‌کرد، گفت: در بازرسی از خودرو یک قبضه اسلحه کمری گازی با خشاب و غلاف و ساچمه مربوطه، دو عدد اسپری فلفلی، یک دستگاه شوکر، یک رشته دستبند با کلید، یک تیغه چاقو با غلاف و یک رشته زنجیر ساچمه‌ای کشف و ضبط شد.

سرهنگ مزارعی با اشاره به اینکه فرد مامورنما برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، گفت: برخورد قانونی با کسانی که به هر صورت امنیت شهروندان را به خطر بیاندازند توسط پلیس با قاطعیت دنبال می‌شود.

کشف محموله میلیاردی قاچاق در اوز

فرمانده انتظامی اوز از کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ حسین محمدی در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای مبارزه جدی با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز، ماموران پاسگاه انتظامی "کوره" این شهرستان هنگام کنترل محورهای مواصلاتی به ۲ سواری پراید مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها ۹۶ عدد انواع پتو، ۱۰۰ عدد ملحفه، ۸ عدد قالیچه ۶ متری و ۲ عدد تلویزیون و ماشین لباسشویی خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی و قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اوز با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله قاچاق کشف شده را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، گفت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند. 

کالای قاچاق ۳ میلیاردی در کوار

فرمانده انتظامی کوار از کشف کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد از یک دستگاه اتوبوس در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ سید رحمان هاشمی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: مأموران پلیس اگاهی شهرستان هنگام کنترل محور مواصلاتی "فیروزآباد - شیراز" به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، یک هزار و ۲۲۲ عدد انواع لوازم یدکی خودروهای خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه ارزش کالاهای قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان ۳ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

دستگیری اعضای باند سارقان احشام در خرمبید

فرمانده انتظامی خرمبید از دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان حرفه‌ای احشام در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی اکبر کریمی اظهار داشت: با توجه به وقوع چند فقره سرقت احشام در خرمبید، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند اعضای باند ۴ نفره سرقت احشام را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه متهمان در تحقیقات اولیه به ۳ فقره سرقت احشام به تعداد ۶۹ راس گوسفند اعتراف کردند، گفت: سارقان پس از تکمیل پرونده و سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در خرامه

فرمانده انتظامی خرامه گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف برخورد با مخلان نظم و امنیت در سطح این شهرستان اجرا شد.

سرهنگ زمان اله کریمی بیان کرد: اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در راستای برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و مخلان نظم و امنیت، با بهره گیری حداکثری از توان انتظامی و عملیاتی طی یک ماه اخیر در سطح شهرستان اجرا شد.

او افزود: در این طرح ماموران با شناسایی منازل، پاتوق‌ها و محل‌های فعالیت خرده فروشان و همچنین کنترل محورهای مواصلاتی، موفق شدند ۱۱ کیلو انواع مواد مخدر را کشف و ۱۰ نفر قاچاقچی، معتاد و خرده فروش را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه ادامه داد: توقیف ۲۸ دستگاه خودرو و ۱۲ دستگاه موتورسیکلت متخلف، دستگیری ۸ سارق و کشف ۱۷ فقره انواع سرقت و دستگیری ۸۰ نفر متهم تحت تعقیب مراجع انتظامی و قضایی از دیگر نتایج مهم اجرای این طرح بود.

سرهنگ کریمی تأکید کرد: اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان، موجب رضایتمندی شهروندان شده است و برخورد با برهم زنندگان نظم و امنیت به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

فارس مسئول گردشگری ادبی و عشایر کشور شد

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه استان فارس در کشور مسئولیت چند میز گردشگری را به عهده دارد، گفت: با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر فارس، این استان مسئول گردشگری ادبی و گردشگری عشایری است.

شالبافان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه گردشگری و اقامتی در سطح کشور با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۳۷۰ هزار میلیارد تومان در حال ساخت است، گفت: از این بین ۱۸۷ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان متعلق به استان فارس است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ساخت سه هتل ۵ ستاره و ۵ هتل ۴ ستاره اشاره کرد که در آینده نزدیک افتتاح خواهند شد.

او تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که برای تشویق حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری در نظر گرفته شد و در قالب برنامه توسعه هفتم تصویب شد، امکان در نظر گرفتن کاربری‌های ترکیبی در اراضی گردشگری است که به نوعی امکان لحاظ کاربری‌های اداری، تجاری و مسکونی در کنار کاربری‌های گردشگری را فراهم می‌کند و به گونه‌ای تأمین مالی از محل خود پروژه گردشگری محسوب می‌شود؛ البته این امر باید به گونه‌ای باشد که با هماهنگی ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان‌ها باشد و با در نظر گرفتن اینکه نباید ماهیت پروژه قطع شود و ماهیت گردشگری خود را از دست دهد، اجرایی شود.

او، یکی از برنامه‌هایی که در حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری دنبال می‌شود را موضوع استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور عنوان کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما شناسایی ایرانیان خارج از کشور متعلق به هر استان و استفاده از ظرفیت آنان است. استان فارس در این زمینه ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد. باشگاه خبرنگاران جوان

ارائه پنج طرح پژوهشی و فناورانه شرکت توزیع نیروی برق فارس در جشنواره فن بازار

معاون برنامه‌ریزی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان فارس با پنج طرح پژوهشی و فناورانه در نخستین جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق ایران حضور دارد.

شاهرخ آزرم گفت: اطلس پیش‌بینی بار در شبکه تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، نرم‌افزار جایابی بهینه کلیدهای جداکننده در شبکه‌های توزیع برق، سیستم تشخیص خرابی و پایش هوشمند چراغ‌های روشنایی معابر، پلتفرم یادگیری مبتنی بر واقعیت مجازی (VR Training Platform) و مبدل DC-DC افزاینده با بهره ولتاژ تقویت شده جهت استفاده در سیستم‌های خورشیدی و خودروهای برقی از جمله طرح‌های فناورانه شرکت توزیع نیروی برق استان فارس است که در این جشنواره عرضه شده است.

 ۶۲ واحدصنعتی و معدنی برتر استان تقدیر می شوند

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت فارس ضمن بیان این مطالب اظهار داشت:این ۶۲ واحد تولیدی برتر از میان ۳۰۰ واحد تولیدی که اطلاعات و فعالیت‌های خود را به خانه صمت استان ارسال کرده‌اند، ارزیابی و انتخاب شده‌اند.

سهراب شرفی اضافه کرد: در روز صنعت معدن جدای از تقدیر از واحدهای، ممتاز، طلایی و نقره‌ای از تعدادی از پیشکسوتانی که در مسئولیت اجتماعی و اقتصادی، خیراندیشان و همیاران صنعت که مثمر ثمر بوده‌اند تقدیر می‌شود.

ارزیابی واحدهای تولیدی بر اساس میزان اشتغال ایجاد شده، کیفیت کالای تولیدی، میزان صادرات آنها، میزان تولید و برند سازی که توسط آن‌ها انجام شده انجام شده و به واحدهای منتخب بر اساس میزان موفقیت آن‌ها تندیس طلایی و نقره‌ای اعطا خواهد شد.

بازی با خیبر فینال زودهنگام لیگ دسته اول

سرمربی فجرسپاسی در خصوص بازی با خیبر در خرم‌آباد، گفت: بازی با خیبر را می‌توان فینال زودهنگام لیگ دانست. خیبر هم مثل ما یک تیم خوب بالای جدولی است و امیدواریم با یک بازی خوب و با برنامه، بتوانیم با امتیاز از زمین خارج شویم.

مهدی رجب‌زاده افزود: حساسیت در چنین بازی‌هایی خیلی بالا می‌رود و هیجان و انگیزه و استرس در آن خیلی دخیل است. امیدوارم بتوانیم منطق و هیجان را در کنار یکدیگر و در بالاترین سطح حفظ کنیم تا بتوانیم موفق باشیم.

وی اظهار کرد: در طول هفته چند بازی خیبر را دیدیم و آنالیز کردیم و بر همان اساس، روی برنامه‌های تاکتیکی کار کرده‌ایم تا با هوشیاری کامل به مصاف حریف برویم. ایسنا

زیرساخت‌های تأمین انرژی برای سرمایه‌گذاری در لامرد و مهر فراهم است

استاندار فارس ضمن دعوت از سرمایه‌گذاران تأکید کرد: تمام زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق و گاز برای سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های لامرد و مُهر فراهم است.

محمد هادی ایمانیه امروز، ۲۳ آبان در جریان سفر به لامرد و مُهر در حاشیه جلسه شورای اداری این دو شهرستان افزود: از جمله در منطقه ویژه اقتصادی لامرد که به عنوان عسلویه دوم در کشور شناخته می‌شود زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری‌های جدید به ویژه در بحث صنایع پایین دستی مهیا است.

دانشگاه فرهنگیان لارستان افتتاح شد

رئیس دانشگاه فرهنگیان لارستان در این مراسم گفت: تأسیس دانشگاه فرهنگیان در لارستان، حاصل وحدت نظر و عمل مثلث مسئولان، خیرین و پیگیران بوده و هم‌اکنون نیز همین وحدت نظر و عمل، به علاوه زحمات زایدالوصف کارکنان مجموعه، موجب پیشرفت امور است.

کاظم رحیمی‌نژادان گفت: دانشگاه فرهنگیان کشور دارای یک سازمان مرکزی در تهران است، در مرکز هر استان دو پردیس، یکی دخترانه و دیگری پسرانه وجود دارد و مهم‌ترین ارکان آموزشی دانشگاه فرهنگیان هر استان محسوب می‌شود. این دو پردیس، مراکزی را به عنوان زیرمجموعه خود اداره می‌کنند که در استان فارس، "مرکز سلمان فارسی شیراز" و "زینب کبری کازرون" مراکزِ زیر نظر پردیس دخترانه "شهید باهنر شیراز" است و "شهید بهشتی اقلید" و "لارستان" زیرمجموعه "پردیس شهید رجایی شیراز" هستند؛ بنابراین باید گفت دانشگاه فرهنگیان لارستان، کازرون و اقلید همگی شعبه‌هایی از دانشگاه فرهنگیان فارس هستند و تنها راهِ شعبه‌ای از فارس نبودن در ساختار فعلی دانشگاه فرهنگیان کشور، این است که لار مرکز یک استان باشد.

وی با بیان اینکه اساتید دانشگاه از طریق انجام مصاحبه و اخذ شناسه تدریس دانشگاه فرهنگیان به کار دعوت شده‌اند و تماما بومی لارستان هستند، گفت: در صورت همکاری مسئولانِ لارستان، قصد احداث یک پردیس بزرگ برای بانوان و آقایان در لارستان را داریم و اخذ مجوزها و رشته‌های جدید نیز در دست پیگیری است.

 وی ادامه داد: همچنین با توجه عبور خط انتقال آب خلیج فارس از شهرستان لامرد، شرایط برای سرمایه گذاری در زمینه صنایع آب بر مانند پتروشیمی و فولاد نیز در این شهرستان وجود دارد. 

کد خبر 1733566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha