فعالیت غرفه صنایع دستی خراسان شمالی در شانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌ زمین

معاون صنایع ‌دستی و هنرهای سنتی خراسان شمالی گفت: چهار غرفه صنایع دستی از خراسان شمالی در شانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌ زمین حضور یافت و فعالیت دارد.

پروانه کلاته، معاون صنایع ‌دستی و هنرهای سنتی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: این استان با چهار غرفه صنایع ‌دستی در رشته‌های زیورآلات سنتی و دست‌ بافت‌های داری به عرضه و فروش محصولات خود در استان گلستان می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه یک سیاه ‌چادر نیز از خراسان شمالی در این نمایشگاه برپا شده است، خاطرنشان کرد: شانزدهمین دوره جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین از دوشنبه ۲۹ آبان در گرگان آغاز شده و تا سوم آذرماه به مدت پنج ‌روز ادامه دارد.

کلاته عنوان کرد: در این جشنواره، صنایع‌دستی، سوغات و غذاهای سنتی اقوام و استان‌های کشور و همچنین کشورهای افغانستان، قزاقستان و ترکمنستان، در غرفه‌های مختلف، عرضه می‌شود و علاقه‌ مندان می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۲ از این جشنواره دیدن کنند.

معاون صنایع ‌دستی و هنرهای سنتی خراسان شمالی بیان کرد: ۸۰ درصد از هنرمندان بانوان هستند و بیشتر هنرمندان در رشته گلیم بافی و دست بافته های داری فعالیت می کنند که دست بافته های داری شامل گلیم، جاجیم و قایبافی بیشترین سهم صنایع دستی را در رونق اقتصادی خراسان شمالی دارد.

کد خبر 1734903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha