مصوبات شورای فرهنگ عمومی ضمانت اجرایی ندارند

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد توجه به مسئله فرهنگ را باعث ارتقا در زمینه‌های مختلف دانست و گفت:عدم وجود ضمانت اجرایی در زمینه مصوبات شورای فرهنگ عمومی یک معضل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: مسئله فرهنگ زیر بنا بوده و در هر اموری برای پیشرفت، ارتقا و توسعه زیربنای آن فرهنگ است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج توجه به مسئله فرهنگ را باعث ارتقا در زمینه‌های مختلف دانست و گفت: انقلاب اسلامی ما فرهنگی بوده و به برکت آن پیشرفت‌های اعجاب انگیز و تحسین برانگیزی برای کشور ما در ابعاد مختلف ایجاد شده که امروز به عنوان قدرت علمی، نظامی و فرهنگی در جهان مطرح است.

وی کار فرهنگی را نیازمند اختصاص بودجه دانست و افزود: هرچند دولت فعلی در زمینه تولید محتوای فرهنگی در حال سیاست گذاری بوده، ولی سیاست دولت‌ها در سنوات مختلف در زمینه حمایت مالی و هزینه کردن در حوزه فرهنگی ضعیف بوده است.

وی عدم وجود ضمانت اجرایی را در مصوبات شورای فرهنگ عمومی را یک معضل خواند و تاکید کرد: علی رغم اینکه کارشناسان در زمینه‌های مختلف فعالیت داشته و مصوباتی در شورای فرهنگ عمومی به تصویب می‌رسد، ولی متاسفانه در مرحله اجرا ضمانتی برای آن وجود ندارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه اگر در حوزه دین و فرهنگ هزینه کنیم نتیجه بخش خواهد بود، بیان کرد: اگر در زمینه برنامه‌ها و فعالیت‌های دینی و فرهنگی هزینه صورت گیرد، خداوند نیز به آن فعالیت‌ها برکت خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: هرچند با پیروزی انقلاب اسلامی ایران در این استان تحولات اعجاب انگیزی صورت گرفت ولی در زمینه زیرساخت‌ها، مساجد، امر تبلیغ و همچنین رسیدگی به امور مبلغین با مشکل مواجه هستیم.

آیت الله حسینی با بیان اینکه در برخی مناطق این استان مسجد وجود ندارد، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی باید در حوزه‌های مختلف به ویژه در زمینه زیرساخت‌ها و همچنین مساجد هزینه‌ای لازم را انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد توجه به آموزش علمی، تحصیلی و دانشگاهی را یک ضرورت دانست و گفت: در برخی مناطق مسجد وجود نداشته که ضرورت دارد در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

کد خبر 1735890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha