آئین ۵۰ بدر قزوین جدی گرفته می‌شود

محمد مهدی اعلایی از توجه به آئین ۵۰ بدر قزوین در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم مناسبت‌سازی در قزوین  پررنگ‌تر شده است.   

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مراسم اختتامیه دومین جشنواره تولیدات چند رسانه‌ای میراث فرهنگی عصر امروز جمعه ۱۰ آذرماه در دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین برگزار شد.

در این مراسم" محمد مهدی اعلایی" استاندار قزوین با بیان اینکه برگزاری دومین جشنواره تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی فرصت مغتنمی برای اینکه نگاه‌ها معطوف به شهر و استان قزوین شود، گفت: ما در این دوره از جشنواره تلاش کردیم با میزبانی شایسته‌، توجه‌ها را به استان قزوین جلب کنیم؛ همانطور که می دانید قزوین دارای جاذبه‌های گردشگری و تاریخی بسیار زیادی است و اگر کسی در جغرافیای زیبای ایران، قزوین را ندیده باشد قطعا از یکی از زیبایی‌های ایران عزیز غفلت داشته است.

استاندار قزوین افزود: اعتقاد من این است که اگر فردی صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی دارد و در صفحه خود تصویری از سعدالسلطنه نداشته باشد صفحه او حتما چیزی کم دارد و کامل نیست.

محمد مهدی اعلایی با اشاره به فعالیت های انجام شده در حوزه زیر ساخت های گردشگری در استان قزوین در دو سال اخیر اظهار کرد: در دو حوزه مناسب‌سازی و مناسبت‌سازی در حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری در دو سال اخیر کارهای بسیار خوبی انجام شده و در سفر اول رئیس‌جمهوری به قزوین نیز اعتبارات بسیار خوبی برای این دو حوزه اختصاص یافته است.

وی افزود: سفر آیت‌الله رئیسی به استان قزوین دستاوردهای خوبی در حوزه میراث‌فرهنگی داشت؛  به‌عنوان مثال آزادسازی دولت‌خانه صفوی در قزوین یکی از اقدامات مهم و نتایج دستاوردهای این سفر است.

استاندار قزوین از تقویت مناسبت آیین ۵۰ به در قزوین در حوزه مناسبت‌سازی خبر داد و گفت: آیین ۵۰ بدر قزوین یکی از آیین‌های ماندگار این استان است که درباره این آیین اقدامات خوبی انجام شده و در دو سال اخیر خیلی پررنگ‌تر برگزار می‌شود. در خواست و برنامه‌ریزی ما این است که  این آیین در ۱۹ اردیبهشت سال آینده نیز به شکل جدی‌تری برگزار شود.

محمد مهدی اعلایی در پایان صحبت‌های خود به سالگرد سفر مقام معظم رهبری در دهه ۸۰  به استان قزوین اشاره کرد و بخش‌هایی از بیانات معظم‌له درباره استان قزوین در این سفر را قرائت کرد.

کد خبر 1736562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha