تحقق واجبات فراموش‌شده با هم‌افزایی خواهران مسجدی

مشاور مقام معظم رهبری با اشاره به برگزاری نخستین کنگره فعالین خواهرِ کانون های مساجد، ابراز کرد: اینکه خواهران مسجدی هم‌افزا شوند باعث می‌شود واجباتی همچون امر به معروف و نهی از منکر محقق شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، نخستین کنگره ملی «فعالین خواهر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور» صبح امروز (سه شنبه، ۲۱ آذرماه) در تالار وحدت تهران برگزار شد.

بنابر این گزارش، علی آقامحمدی ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این کنگره، اظهار کرد: خوشحالم در جمعی حضور دارم که اینچنین شخصیت هایی در آن هستند که اراده کرده‌اند آنچه را به آن اعتقاد دارند، ترویج دهند.

مشاور مقام معظم رهبری در ادامه با اشاره به جایگاه والای حضرت فاطمه (س) افزود: متاسفانه به دلیل مردسالاری یا کج‌فهمی آنچنان که باید به جایگاه زن در دین اسلام و اهمیتی که این دین مبین برای محوریت زن در تشکیل خانواده و به تبع تشکیل جامعه دارد، توجه نشده است.

آقامحمدی با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) موقعیت و جایگاهی والا نزد خداوند دارد تا جایی که حدیث کساء در شان آن بانوی بلند مرتبه و خانواده اش نازل شد، افزود: باید به آنچه که آن حضرت(س) در سیره خود در رفتار و گفتار عملی می کرد، توجه داشته باشیم.

قائم مقام وزیر کشور تصریح کرد: مسئله آن است که خداوند نیز توجه ویژه ای به زنان داشته است چنانچه آنها را در ۹ سالگی مکلف می کند اما پسران در ۱۵ سالگی مکلف می شوند؛ بنابراین چنین توجهی حکایت از مسئولیت بالاتر بانوان نسبت به مردان دارد لذا این زنان هستند که در درجه اول باید عالی ترین تربیت ها را داشته باشند و صبورترین و ایثارگرترین افراد این جامعه را تربیت کنند.

آقامحمدی با اشاره به یکی از دیدارهای مقام معظم رهبری و سفارش ایشان نسبت به نوع رفتار زنان نسبت به همسران خود، گفت: معظم‌له به زنان فرمودند شوهرتان را مثل فرزندانتان بدانید، این سخن ایشان نشان از آن دارد که زن چگونه باید با همسر خود رفتار کند و نسبت به امور مدیریت داشته باشد.

وی تأکید کرد: حضرت زهرا(س) در تمام عمر مبارک خود حتی یک تقاضا از امیرالمومنین(ع) نکردند و تنها موردی که می توان به عنوان یک خواسته فاطمه (س) از همسر یاد کرد، تقاضای انار بود که آن هم حضرت امیر (ع) پس از مواجهه با یک پیرمرد مستضعف و نابینا این انار را به او بخشید و در نهایت وقتی حضرت دست خالی به منزل بازگشتند با یک سینی از میوه های بهشتی مواجه شدند.

مشاور مقام معظم رهبری ادامه داد: اگر در مورد جایگاه زن بحث می کنیم، باید توجه داشته باشیم که در شاکله دین ما بالاترین جایگاه ها را زنانی چون حضرت مریم(س)، حضرت فاطمه زهرا(س)، حضرت زینب(س) و حضرت معصومه(س) داشته اند و در این دوران و زمانه نیز زنی چون مرحومه مرضیه حدیدچی(دباغ) از چنان ایثار و شجاعتی برخوردار بود که رضوانه دخترش را جلوی مادر شکنجه کردند اما او دم نزد و رضای خدا را بر هر چیز دیگر ترجیح داد.

وی با اشاره به برگزاری نخستین کنگره فعالین خواهرِ کانون های مساجد، ابراز کرد: اینکه خواهران مسجدی هم‌افزا شوند باعث می شود واجباتی همچون امر به معروف و نهی از منکر محقق شود.

این گزارش می افزاید: در ادامه از تنی چند از دیگر بانوان و فعالان جهادی و مادران شهید از جمله «زهرا اسدی» بانوی جهادی و مسئول قرارگاه شهید احمدی روشن، «رضوانه دباغ»، دختر مرحوم مرضیه حدیدچی دباغ، «طاهره سجادی» مادر شهیدی که خودش هم از مبارزان انقلابی است با حضور علی آقامحمدی و حجت الاسلام والمسلمین خداداده تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 1738558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha