امر به معروف و نهی از منکر یک مسئولیت اجتماعی است

حجت الاسلام کریمی بااشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک مسئولیت اجتماعی است که همه باید به آن عمل کنیم، گفت: رمز پا امر به معروف و نهی از منکریداری و برپایی دستورات الهی، و شور و نشاط جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام ارسلان کریمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت امر معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: از میان فرایض متعدد دینی، اصل امر به معروف و نهی از منکر، اهمیت بسیار بالایی نسبت به سایر فرایض دارد. بررسی متون دینی نشان می دهد که عمل به این فریضه، امت اسلام را به بهترین امت تبدیل می کند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان دالاهو افزود: عمل به فریضه  امر به معروف و نهی از منکر باعث ایجاد و تقویت حکومت صالحان، اقامه فرایض دینی، گسترش قسط و عدل، و سامان یافتن امور می شود.

وی خاطر نشان کرد:اصل امر به معروف و نهی از منکر اگر از میان برود تمام تعلیمات اسلامی از میان رفته است؛ اگر این اصل منسوخ شود جامعه اسلامی به صورتی که باید وجود داشته باشد، هرگز وجود نخواهد داشت.

حجت الاسلام کریمی تصریح کرد:امر به معروف و نهی از منکر حوزه‌های مختلفی دارد که یکی از آن‌ها مسئولیت مردم نسبت به یکدیگر و دعوت به خیر است همچنین امر به معروف و نهی از منکر برای تحقق کامل و نهادینه شدن ارزش‌های دینی، اخلاقی و انسانی در جامعه تعریف شده است این فریضه الهی باید در جامعه به باور عمومی و گفتمان مبدل شده چرا که ضامن عدالت اجتماعی و رسیدن به سعادت و کمال است.

رئیس تبلیغات اسلامی دالاهو  اظهار کرد: با امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوتی از میان مردم مسلمان برداشته می شود و همه افراد در برابر یکدیگر مسئول شناخته می شوند، همه دستورات الهی برای خوشبختی و سعادت انسان ها آمده است، و این سعادت زمانی رخ می نمایاند که به بایدها و نبایدهای الهی عمل شود لذا با امر به معروف و نهی از منکر به یکدیگر یادآوری می کنیم که راه سعادت و خوشبختی خود را فراموش نکنیم، بی راهه و کژراهه را انتخاب نکنیم.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر به همه ارزش ها جان می بخشد و روح و روان فرد و جامعه را به بهداشت و سلامتی فرا می خواند، گفت:امر به معروف و نهی از منکر همواره خواهان وجود و حضور زیبایی ها و خوبی ها است و مانع رشد و خودنمای زشتی ها می شود.

حجت السالام کریمی تاکید کرد: باید از تمامی ظرفیت‌ها به ویژه نخبگان و دانشگاهیان در احیا و گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه استفاده کنیم لذا  آموزش این واجب الهی باید مورد توجه قرار گیرد و امر به معروف و نهی از منکر یعنی کمک به یکدیگر برای شروع خوبی‌ها و مبارزه با بدی‌ها.

کد خبر 1740413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha