دوره ها و روش های تدبر در قرآن تلاشی در جهت رویکرد عمیق تر نسبت به قرآن است

حجت الاسلام قوره جیلی گفت: دوره‌ها تدبر در قرآن به‌منظور فهم معانی آیات و تدبر و تأمل در قرآن کریم و روایات اهل‌بیت(ع) و تلاشی در جهت رویکرد عمیق تر نسبت به قرآن است.

حجت‌الاسلام ابوذر قوره‌جیلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری دوره‌های تدبر در قرآن، گفت: قرآن کریم مهم ترین و کامل ترین کتاب آسمانی برای هدایت انسان به سوی کمال واقعی است که از سوی خدا بر پیامبر(ص) نازل شده است، چرا که قرآن کریم، تجلّی علم الهی در روی زمین است و بر این اساس، مسلّماً ایمان به محتوا و اعتقاد به هدایت بخشی آن و ارتباط با مضامین بلند آن، بهره مندی از علم الهی در جهت سعادت و فلاح ابدی انسان را در پی دارد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کرمانشاه افزود: از مهم ترین راه هایی که با طیّ آن هرکس می تواند بنابر ظرفیت وجودی، توان و همّت خود از معارف، آموزه ها، لطائف و حقائق قرآن استفاده کند، و معصومان(ع) بر آن تکیه فراوان دارند، تدبّر در آیات قرآن است؛ به ویژه آیاتی که بیان کننده معارف مبدأ و معاد، عقائد، اخلاق، جامعه شناسی، جهان شناسی و انسان شناسی می باشند و در بردارنده کلیدی از کلیدهای گره گشای مشکلات انسان در مسیر به سوی خداوند متعال می باشند. آنچه متناسب با نوشتار حاضر در مورد شیوه تدبّر در قرآن است.

وی خاطر نشان کرد: دوره های آموزشی روش های تدبر در قرآن تلاشی در جهت رویکرد عمیق تر نسبت به قرآن است که سعی می کند با همراه نمودن انس و طهارت در کنار تدبر، وقوف انسان را در آیات و سوره های قرآن عمق بخشیده و سطح بهره مندی انسان از قرآن را ارتقاء دهد.

حجت الاسلام قوره جیلی تصریح کرد: در این دوره ها ضمن آشنایی با مفاهیم بخش قابل توجهی از سوره های قرآن و مطالعه نکات اصلی تفسیر المیزان در خصوص آن سوره ها، با روش تدبری آن سوره نیز آشنا شده و از آن روش جهت مطالعه سوره های دیگر نیز بهره گرفته می شود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کرمانشاه با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های ابلاغی سازمان دارالقرآن الکریم ویژه بانوان در کرمانشاه است، گفت:این دوره توسط مؤسسات قرآن کرمانشاه و به شیوه مجازی و در سطوح یک و دو برگزار و علاقه‌مندان به حضور در این دوره از ۸۰ ساعت آموزشی بهره‌مند خواهند شد و پس از گذراندن این دوره با شرکت در آزمون پایانی و در صورت قبولی موفق به دریافت گواهینامه پایان دوره می‌شوند.

کد خبر 1740596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha