نشست نقد و بررسی کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» در آذربایجان‌غربی برگزار شد

نشست نقد و بررسی کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» اثر حمید حسام و مسعود امیرخانی در آذربایجان‌غربی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا، نشست نقد و بررسی کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» اثر حمید حسام و مسعود امیرخانی از انتشارات سوره مهر با حضور مجازی مسعود امیرخانی، نویسنده اثر؛ محمدعلی ضیائی، منتقد ادبی؛ مصطفی قلیزاده علیار، دبیر نشست و محفل ادبی هاتف؛ توحید اصغرزاده، هادی عابدی و سایر نویسندگان و شاعران حوزه دفاع مقدس در آذربایجان‌غربی برگزار شد.

مصطفی قلیزاده علیار، دبیر نشست و محفل ادبی هاتف توضیحاتی پیرامون اثر ارائه داد و گفت: کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» اثری در زمینه ادبیات پایداری و مقاومت در تاریخ جهان اسلام است که جنبه بین المللی و تاریخی دارد؛ کونیکو یامامورا، بانوی ژاپنی و بودایی است که در دهه 30 با یک مسلمان ایرانی آشنا و با وی ازدواج می‌کند و از سرزمین آفتاب به ایران مهاجرت می کند و حاصل این ازدواج سه فرزند است که یکی از آنها شهید شد.

وی با اشاره به تقریظ مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر کتاب گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، این کتاب، سرگذشت پرماجرا و پرجاذبه‌ی بانوی دلاور، با قلم رسا و شیوای حمید حسام بوده و اثری خواندنی و آموختنی است؛ این بانو از بانوان فعال و الگوی مادران شهدا و زن مسلمان است و سرگذشتی آموختنی دارد.

نشست نقد و بررسی کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» در آذربایجان‌غربی برگزار شد

در ادامه، محمدعلی ضیائی، نویسنده و منتقد ادبی به نقد و بررسی اثر پرداخت و گفت: این اثر، یک زندگی نامه خودنوشت با زاویه اول شخص به قلم حمید حسام و مسعود امیرخانی است و موضوع کتاب آنقدر جذاب است که قابلیت و ظرفیت تبدیل به یک اثر هنری همچون فیلم، رمان و ... را دارد و مهاجرت این بانو علیرغم تمامی سختی ها و مخالفت ها، نشان از استحکام ایمان وی بود.

وی ادامه داد: ویژگی های ظاهری و بصری زیبا و بی نقص در کنار موضوعی ناب همراه با روایت جذاب، این اثر را به یک اثر خواندنی و ماندگار تبدیل کرده است.

این منتقد ادبی تصریح کرد: نویسنده، توصیفات زیبا از فضای ژاپن و ایران طی یک روایت دایراه ای در اثر دارد و ابزارهای توصیف، کنش و واکنش، مکالمات و ذهنیت های انسان جهت بیان اتفاقات به زیبایی به کار گرفته شده است؛ در موارد لازم نیز، توضیحات مربوطه به صورت پاورقی‌ها آمده است.

نشست نقد و بررسی کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» در آذربایجان‌غربی برگزار شد

مسعود امیرخانی، نویسنده اثر، طی ارتباط مجازی اظهار داشت: کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» سرگذشت یک بانوی ژاپنی است که 20 سال در ژاپن و 60 سال در ایران زندگی و حوادث مختلفی را تجربه کرده است.

وی افزود: این کتاب اثر یک نوع مستند نگاری است که یک مرد مسلمان ایرانی با منش، سلوک و رفتار هدایت گونه اش، یک بانوی ژاپنی را با فرهنگ، اصول و عقاید مسلمانان آشنا می کند؛ و از نظر من، انتخاب سوژه مناسب، نقطه قوت کتاب است.

نشست نقد و بررسی کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» در آذربایجان‌غربی برگزار شد

گفتنی است؛ سخنرانی توحید اصغرزاده و هادی عابدی پیرامون کتاب، پخش کلیپ های مرتبط و شعرخوانی شاعران از بخش های دیگر این نشست بود.

کد خبر 1741341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha