مُهر اصالت ملی به ۱۸ اثر صنایع دستی کاشان تعلّق گرفت

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان از دریافت ۱۸ مهر اصالت ملی صنایع دستی این شهرستان در رشته های متنوع صنایع دستی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، دکتر احمد دانائی نیا گفت: هنرمندان جهان- شهر کاشان موفق به دریافت ۱۸ مهر اصالت ملی در رشته های زری بافی، مخمل نقش برجسته، شعربافی، گلیم بافی، زیلو بافی، رودوزی های سنتی،  قلمزنی و خراطی شدند.


رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان افزود: طی مراسمی که به میزبانی استان فارس برگزار شد، استان اصفهان با ارائه ۱۲۱ اثر، موفق به دریافت ۷۲ مهر اصالت ملی شد  که ۱۸ اثر به هنرمندان کاشانی تعلق گرفت.

معاون صنایع دستی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان هم با تأکید بر اینکه  ۲۷ اثر از هنرمندان جهان- شهر کاشان برای ارزیابی و داوری ارسال شده بود، اعلام کرد که نهایتا ۱۸ اثر موفق به دریافت نشان اصالت ملی شد. 

محمد بینوا با تأکید بر اینکه مهر اصالت ملی به نوعی نشانه مرغوبیت کالا است، تصریح کرد: مسعود پورتحویلی در رشته خراطی با ۲ اثر، افسانه رجبی در رشته قلمزنی با ۱ اثر، سید رضا یاالله، محمود تمتاجی و محمد بینوا در رشته‌ی زری بافی هر کدام با ۱ اثر، جمشید خداداد نوش آبادی در رشته مخمل نقش برجسته با ۱ اثر، علیرضا غفاریان و سمیه شریفی و معصومه بینوا در رشته شعربافی هر کدام با ۱ اثر، نرگس فخیمی و فاطمه سادات محتشمی در رشته رودوزی سنتی هر کدام‌ با ۱ اثر، سید علی همتی در رشته گلیم بافی با ۱ اثر، محمد حسین فدوی در رشته زیلوبافی با ۱ اثر، علی بی نواو خانم لیلا پایمرد در رشته زری بافی با ١ اثر مشترک، سید رضا یاالله و سمیه تقی زاده در رشته‌ شعربافی با ۱ اثر مشترک و محمد حسن فدوی و عباس گلکار با ١ اثر مشترک در رشته زیلوبافی حائز دریافت مهر اصالت ملی شدند.

این هنرمند نساجی سنتی در پایان اذعان داشت: تا پیش از این هنرمندان صنایع‌دستی کاشان ۶۰ مهر اصالت ملی دریافت کرده بودند که با احتساب ۱۸ مهر اصالت ملی‌ جدید، تعداد مهر های اصالت ملی کاشان به ۷۸ رسیده است.

کد خبر 1745123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha