گزارش روشنی از پیشرفت های ۴۰ ساله انقلاب به مردم ارائه نشده است

حجت الاسلام حسین فضیلتی نیا با یادآوری ۱۲ بهمن سالروز بازگشت امام خمینی (ره) به ایران و آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: با وجود پیشرفت های عظیم در طول این ۴۰ ساله دوران انقلاب، متاسفانه گزارش های خوب و روشنی از این پیشرفت ها به مردم داده نشده و همین مسئله باعث شده تا دشمن با سیاه نمایی القای ضعف و انفعال بنماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۶ بهمن ماه)  حجت الاسلام حسین فضیلتی نیا در خطبه های نماز جمعه عنبرآباد با توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: تقوا موجب تقویت نفس و لطافت روح می شود و عدم لطافت روحی، تهذیب نفسانی و رفع آلودگی دلها، ما را عقب می اندازد و در زندگی دنیایی گرفتار می کند.

امام جمعه موقت عنبرآباد افزود: در این بین، همه ما احتیاج داریم به اینکه گاهی استغفار کنیم و به خدای متعال پناه ببریم چرا که مغفرت الهی بزرگترین نعمتی است که در دنیا و آخرت، خدای متعال به یک انسان عنایت می کند.

وی با اشاره به احادیث معصومین (ع)، ابراز کرد: استغفار فقط گفتن ذکر استغفر الله نیست بلکه چند شرط دارد اول پشیمانی از اعمال گذشته، دوم تصمیم بر ترک همیشگی آنها در آینده، سوم حقوقی را که از مردم ضایع شده به آنها بازگردانی، چهارم هر واجبی که فوت شده است آن را ادا کرد، پنجم گوشت هایی را که بر اثر حرام بر اندام روییده را با اندوه بر گناه آب کرد و ششم به همان اندازه اسرکه لذت و شیرینی گناه به جسم چشانده شده زحمت و مرارت طاعت را نیز باید به آن  چشاند.

حجت الاسلام فضیلتی نیا با اشاره به سالروز ارتحال حضرت زینب (س)، بیان کرد: ارزش و عظمت آن حضرت، به دلیل موضع و حرکت عظیم انسانی و اسلامی او بر اساس تکلیف الهی است.

خطیب موقت نماز جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: بخش عمده عظمت حضرت زینب (س) این است که اول موقعیت را شناخت، هم موقعیت قبل از رفتن امام حسین (ع) به کربلا و هم موقعیت لحظات بحرانی روز عاشورا، هم موقعیت حوادث کشنده بعد از شهادت امام حسین (ع) را و دوم طبق هر موقعیت، یک انتخاب کرد و این انتخاب ها زینب (س) را ساخت تصمیمی که حتی چهره های نامدار صدر اسلام در آن ماندند و نفهمیدند چه باید بکنند.

وی عنوان کرد: اگر حضرت زینب (س) الگوی انسان باشد، کارش عبارت از فهم درست، هوشیاری در درک موقعیت ها و انتخاب بهترین کارها ولو با فداکاری و ایستادن پای همه چیز است.

حجت الاسلام فضیلتی نیا با یادآوری ۱۲ بهمن سالروز بازگشت امام خمینی (ره) به ایران و آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی، بیان کرد: با وجود پیشرفت های عظیم در طول این ۴۰ ساله دوران انقلاب، متاسفانه گزارش های خوب و روشنی از این پیشرفت ها به مردم داده نشده و همین مسئله باعث شده تا دشمن با سیاه نمایی القای ضعف و انفعال بنماید.

امام جمعه موقت عنبرآباد تصریح کرد: عملکرد چهل ساله جمهوری اسلامی ایران در بحث تولید ملی و درآمد سرانه واقعی یا ارزش پولی بر اساس شاخص برابری قدرت خرید (PPP) درآمد ملی ایران از ۱۰۰ میلیارد دلار در سال ۵۶ به بیش از یکهزار و ۶۰۰ میلیارد دلار در سال ۹۷ رسیده است که با لحاظ جمعیت ۳ برابری از اول انقلاب، بدان معناست که تولید ملی با این شاخص، در این سالها ۱۶ برابر شده که این عدد برای آمریکا در همین دوره زمانی تنها ۲ برابر است.

وی ابراز کرد: در حوزه فقر و نابرابری آمار فقر در ایران تا ۴۶ درصد در سال ۵۶ گفته شده این عدد با معیار درآمد معادل حداقل ۲ دلار با معیار برابری قدرت خرید (PPP) به حدود صفر رسیده است.

حجت الاسلام فضیلتی نیا افزود: نسبت درآمد دهک دهم جمعیتی (ده درصد پردرآمدترین ها) به دهک اول (ده درصد کم درآمد ترین ها) از ۲۶ برابر در سال ۵۶ به حدود ۱۴ برابر در سال ۹۷ کاهش یافته که حاکی از کاهش شدید شکاف طبقاتی طی این سالها است.

خطیب موقت نماز جمعه عنبرآباد اظهار کرد: در بحث تامین اجتماعی، در سالهای ۵۶ و ۵۷ کل مستمری بگیران تأمین اجتماعی کمتر از ۹۰ هزار نفر بوده اند که با احتساب اعضای خانواده های آنها، جمعیت شان به بیش از ۵۰۰ هزار نفر نمی رسید که این رقم در سال ۹۷ تقریبا به ۶ میلیون نفر رسیده که بیش از یکصد برابر است.

 وی با اشاره به شاخص امید به زندگی، تصریح کرد: میانگین عمر هر ایرانی از ۵۴ سال در آغاز انقلاب به حدود ۷۶ سال در سال ۹۷ رسیده که بیشترین رشد در میان کشورهای جهان است.

حجت الاسلام فضیلتی نیا خاطرنشان کرد: در بحث جهش فناوری دفاعی که پیام راهبردی" ایران قوی" به آمریکا است ایران با ساخت موتورهای کامپوزیتی زهیر و سلمان، موشک رعد ۵۰۰؛ از نسل پیشرفته موشکها، ماهواره ظفر، نماد پیوند دانشگاه و صنعت دفاعی، فناوری هسته ای، هوا- فضا، پزشکی، رادیو داروها، زیست فناوری، نانو فناوری، سلولهای بنیادی و شبیه سازی ها، داروهای ضد سرطان، ساخت اَبَر رایانه ها، انرژیهای نو امروز ایران در صدر کشورهای جهان قرار دارد و این خود گویای همه چیز است.

کد خبر 1746303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha