مهمانی لاله ها در ۱۵۷۰گلزار شهدای مازندران برگزار می شود

کهن سال با بیان اینکه مهمانی لاله ها روز ۱۸بهمن در هزار و ۵۷۰ گلزار شهدای استان از جمله روستای شهید آباد بهشهر برگزار می شود، گفت: ۱۲۱مزار مطهر شهدا در قالب ۱۸گلزار شهدا در دهه فجر افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سعید کهن سال-مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران مازندران و رئیس کمیته شهدا و ایثارگران ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در نشست خبری رسانه های استان با رؤسای کمیته های تخصصی ستاد چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با اشاره به شعار محوری دهه فجر با عنوان «جشن ملی، مشارکت پرشور و آینده روشن» از نواخته شدن زنگ ایثار در مدرسه ۱۵خرداد ساری خبر داد و اظهار کرد: نگاه امید آفرینی و تبیینی بین نسل جوان باید با محوریت مساجد محقق شود.

وی با بیان اینکه جشن ملی دهه فجر باید به جشن فراگیر مردمی بدل شود، افزود: نباید نگاه حاکمیتی به جشن های دهه فجر داشت.

کهن سال با بیان اینکه زنگ ایثار با هدف اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از مقام شامخ شهدا نواخته شد، گفت: روز پنج شنبه ۱۲بهمن مراسم نمادین استقبال از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) ساعت ۸و ۳۰دقیقه صبح در فرودگاه بین المللی شهدای ساری همراه رژه موتور سواران نیروهای  مسلح و پرواز پاراگلایدر ها برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین ساعت ۱۱و ۳۰دقیقه مراسم تجدید میثاق با آرمان های امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب اسلامی همراه با عطرافشانی و گلباران گلزار شهدای ملامجدالدین ساری برگزار می شود.

کهن سال با بیان اینکه مهمانی لاله ها ۱۹بهمن ساعت ۱۵ در هزار و ۵۷۰ گلزار شهدای استان برگزار می شود، گفت: روستای شهید آباد بهشهر به عنوان نماد ملی گلزار شهدای کشور میزبان برنامه محوری مهمانی لاله ها خواهد بود.

وی از اجرای طرح سپاس با هدف تکریم جامعه ایثار گری مازندران با همکاری دستگاه های اجرایی استان خبر داد و یادآورشد: گلباران هوایی روستای شهید آباد بهشهر نیز در دستور کار قرار دارد.

کهن سال به اهمیت ترویج سبک زندگی شهدایی اشاره کرد و گفت: بهره مندی از نخبگان در انجام ماموریت های بنیاد شهید و امورایثارگران و برنامه های دهه فجر مورد توجه است.

وی بابیان اینکه روایتگری دستاوردهای انقلاب نیز در دست اجراست، افزود: نمایشگاه تمثال مبارک شهدا نیز در استان برپاخواهد شد.

کهن سال برلزوم فضاسازی با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت به همت دستگاه های اجرایی و شهرداری ها تاکید کرد و گفت: اکران فیلم و نماهنگ را نیز داریم.

وی از تولید فیلم کوتاه و مستند با موضوع ایثار و شهادت خبر داد و افزود: گفتگوی صمیمی با حضور زندانیان سیاسی و خانواده های معظم شهدا و جانبازان را در صدا و سیمای مرکز تبرستان خواهیم داشت.

کهن سال برلزوم تکریم خانواده های معظم شهدا تاکید کرد و از بازنشر زندگی نامه و وصیت نامه شهدای انقلاب در فضای مجازی و سربرگ های اداری خبر داد.

وی از افتتاح ۱۲۱مزار مطهر شهدا در قالب ۱۸گلزار شهدا در دهه فجر خبر داد و گفت: یادواره فجرآفرینان(شهدای انقلاب) در دهه فجر برگزار می شود.

کهن سال از برگزاری مسابقات ورزشی جامعه ایثارگری خبر داد و افزود: طرح پایش سلامت جامعه ایثارگری نیز مورد توجه است.

وی از برگزاری دومین کنگره ۱۰هزار و ۴۰۰شهید استان مازندران در مهرماه سال ۱۴۰۳خبر داد و گفت: همایش فاتحان فاو به واسطه حضور جانانه لشکر خط شکن ۲۵کربلا در دوران دفاع مقدس ۲۵بهمن ماه جاری در ساری برگزار خواهد شد.

کد خبر 1747237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha