بخش هنرهای مردمی در جشنواره هنرهای شهری مشهد ایجاد شد

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد از اضافه شدن بخش هنرهای مردمی، به‌عنوان یکی از بخش‌های جشنواره هنرهای شهری مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، یوسف اسماعیل‌زاده با اعلام این خبر اظهارکرد: هدف از ایجاد بخش هنرهای مردمی در جشنواره هنرهای شهری، ایجاد زمینه‌ لازم برای مشارکت بخش گسترده‌تری از جامعه در تولید آثار هنری و همچنین بهره‌مندی بیشتر از فعالیت‌های هنری و نزدیک شدن موضوعات و مضامین هنرشهری به دغدغه‌ها و نگاه مردمی است.

وی ادامه داد: لذا این سه حوزه بر همین اساس طراحی شده‌اند تا همه گروه‌های هنری اعم از محلات، مساجد، مدارس و دیگر تشکل‌های فعال در حوزه نمایش و سرود در این جشنواره شرکت کنند و امیدواریم این رویداد که به نوعی برای اولین بار در سطح کشور در حال انجام است زمینه حضور و مشارکت بیشتر گروه‌های مردمی و همچنین اجرای گسترده‌تر فعالیت‌ها در فضای محلات را فراهم کند و نتایج آن در سال‌های بعد منتج به شکل‌گیری گروه‌های گسترده‌تر و مشارکت بیشتر مردم شود.

فراخوان سرود ۱۴۰۳ منتشر شد

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد تصریح کرد: دربخش سرود جشنواره هنرهای مردمی در قالب یک فراخوان اولیه جهت رویداد بهمن‌ماه و به مناسبت دهه فجر آغاز خواهد شد و تمامی گروه‌هایی که علاقه‌مند به شرکت در این رویداد هستند میتوانند نسبت به انتخاب موضوع و ارائه‌ی اثر در این بخش شرکت نمایند. داوری گروه های شرکت کننده در هر منطقه انجام خواهد شد.

وی در ادامه افزود: از میان برگزیدگان هر محله، لیگ سرود محلات جشنواره هنرهای مردمی شکل خواهد گرفت. گروه های منتخب در رویدادهای مهم سال مشغول به فعالیت و اجرا خواهند بود. نفرات برتر براساس ارزیابی‌هایی که از طریق تعداد و کیفیت اجراها انتخاب خواهند شد ضمن دریافت جوایز و تقدیر ، به مرحله‌ی نهایی داوری و دریافت جوایز اصلی جشنواره صعود خواهند کرد.

برنامه های محوری دهه فجر شهرداری در حوزه فرهنگی

اسماعیل‌زاده در خصوص برنامه های دهه فجر این سازمان گفت:دهه فجر مانند دیگر مناسبت‌ها مورد توجه مدیریت شهری قرار دارد و مهمترین وظیفه شهرداری مشهد، فضاآرایی شهری است.

وی با اشاره به اینکه به مناسبت دهه فجر طرح‌های مختلفی طراحی و آغاز شده است، بیان کرد: نگاه ما در تمام رویدادها و اقداماتی که صورت می‌گیرد هم‌افزایی ملی است؛ چراکه ملت ایران در عرصه‌های مختلف قله‌های تاریخی را با هم فتح کردند که این‌ موارد در اکران‌های شهری نیز به نمایش در خواهد آمد.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد تصریح کرد: به مناسبت دهه فجر نمایش طنزی نیز متناسب با این فضا تدارک دیده شده است. همچنین ۱۲ بهمن ماه مراسمی را در سالن شهید بهشتی در نظر خواهیم گرفت که اقدامات مختلفی را در این زمینه انجام خواهیم داد. 

وی در خصوص اینکه به مناسبت دهه فجر اقدامات زیرساختی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات شهرداری مشهد برگزاری برنامه‌های باشگاه مخاطب محور و جشن‌های محلی است که برای این دهه در نظر گرفته شده است. همچنین رویداد خیابان ایران را از شب ۲۲ بهمن ماه آغاز و تا نیمه شعبان ادامه خواهیم داد.

اسماعیل‌زاده عنوان کرد: برگزاری این رویدادها در ۱۳ خیابان محوری شهر صورت خواهد گرفت و مجموعه‌های مردمی هم با نگاه انقلاب اسلامی و هم‌افزایی ملی حضور پیدا خواهند کرد. همچنین تلاش است در این ایام شور و شعف را به فضای جامعه با اقدامات مختلفی که در میدان شهدا صورت می‌گیرد به فضای شهر القا کنیم.

پایان پیام/

کد خبر 1747320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha