زنگ انقلاب در مدارس استان مرکزی نواخته شد

همزمان با آغاز دهه مبارک فجر پیرزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی، زنگ انقلاب در مدارس استان مرکزی با حضور دانش آموزان و مسئولان نواخته شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، آیین نمادین زنگ پیروزی انقلاب اسلامی امروز (۱۱ بهمن) در مدرسه شاهد قمر بنی هاشم اراک با حضور سید مجتبی آل یاسین معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی، و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان به صدا در آمد.

حسین مولوی مدیرکل آموزش و پرورش استان در این مراسم، ضمن تبریک به مناسبت ایام دهه مبارک فجر، گفت: انتقال ارزش های انقلاب اسلامی در بین نسل جوان و نوجوان امری ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولیت انتقال ارزش‌ها و شعائر انقلاب اسلامی بر عهده مدرسه است، خاطر نشان کرد: مدارس در این زمینه وظیفه سنگینی برعهده دارند و مربیان و معلمان باید به درستی به وظایف خود عمل کنند.

زنگ انقلاب در مدارس استان مرکزی نواخته شد

این مقام مسئول با اشاره به اینکه یکی از راه های تبیین ارزش های انقلاب استفاده از ابراز هنر است، ادامه داد: مدارس می‌توانند با دانش‌آموز محور بودن فعالیت‌ها، ارزش‌ها انقلاب را در قالب هنر به دانش آموزان منتقل کنند.

مولوی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در گذشته و در مدارس انجمن‌های متعددی فعالیت داشتند که با مسئولیت دانش‌آموزان امور را هدایت می‌کردند، اظهار داشت: یکی از این انجمن ها انجمن انقلاب است که امروز جای خالی آن در مدارس دیده می شود و باید راه اندازی شده و خود دانش‌آموزان باید آن را مدیریت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در ادامه به استقبال گسترده دانش آموزان از مراسم معنوی اعتکاف اشاره کرد و افزود: در مراسم اعتکاف بیش از ۳۰ درصد معتکفان دانش‌آموز بودند که نشان می‌دهد در نهاد مدرسه و دانش‌آموزان عشق به اسلام موج می‌زند.

کد خبر 1747403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha