توانمندسازی مربیان و موسسات قرآنی از اهداف برگزاری طرح ملی «بشری» است

کرمانی نژاد گفت: توانمندسازی مربیان و موسسات قرآنی یکی از اهداف برگزاری طرح ملی «بشری» است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، ابراهیم کرمانی نژاد مدیرکل برنامه‌ریزی و آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز (۱۱ بهمن) در دیدار با مربیان منتخب قرآن و عترت استان مرکزی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ و معارف قرآنی در جامعه گفت: قرآن کتاب هدایت و راه نجات بشریت از گمراهی است که قرائت روزانه و توجه به دستورات آن در زندگی همگان ضروری است.

این مقام مسئول به اهمیت اجرای طرح ملی «بشری» در کشور اشاره کرد و افزود: توانمندسازی مربیان و موسسات قرآنی یکی از مهمترین برنامه هایی است که می توان با اجرای آن به اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد دست یافت.

مدیرکل برنامه‌ریزی و آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: تک تک کلمات و آیات قرآن کریم همچون نوری تابان است که باید بستری فراهم کنیم تا نور قرآن بر قلوب افراد به خصوص کودکان و نوجوانان، رخنه کند.

وی با تاکید بر اینکه باید تأثیرگذاری قرآن را در زندگی اقشار مختلف جامعه شاهد باشیم، ادامه داد: درگیری آحاد جامعه با موضوعات قرآنی و فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی از جمله دغدغه های مسوولان است.

کرمانی نژاد با بیان اینکه موسسات قرآنی باید بار آموزش قرائت و مفاهیم را از دوش مادران و خانواده ها بردارند، گفت: در این راستا باید به آموزش قرآن به روش های نوین پرداخته شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه تجوید تنها علم خواندن قرآن محسوب می شود ادامه داد: عدم یادگیری صحیح تجوید قرآن می تواند یکی از علت های عدم موفقیت متربیان حوزه قرآن باشد.

کد خبر 1747411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha