انتخابات از مظاهر قدرت ملی و اقتدار نظام‌جمهوری اسلامی است

حجت الاسلام عربی انتخابات را از مظاهر قدرت ملی و اقتدار نظام‌جمهوری اسلامی عنوان کردو گفت: چهار راهبرد سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت که مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛ حجت الاسلام حسنعلی عربی - رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان سمنان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توجه به چهار راهبرد سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، انتخاباتی را محقق می‌سازد که می‌توان گفت اقتدار ساز برای نظام جمهوری اسلامی است، گفت: رعایت تقوا در امر انتخابات امری است که باید مضاعف نسبت به سایر امور به آن توجه کنیم.

وی بیان کرد: حاکمیت قانون بر امر انتخابات امری اساسی است، کارها و اقدامات باید بر اساس مُر قانون به پیش برود، قانون خوانی به صورت مستمر با توجه به تغییر قانون می‌تواند بسیار مفید باشد که در از همه ظرفیت‌ها در این حوزه استفاده می‌شود.

توطئه بزرگ دشمنان در آستانه انتخابات ناامید کردن مردم است

حجت الاسلام عربی با بیان اینکه نتیجه حاکمیت قانون سلامت انتخابات و در نهایت باعث افزایش اعتماد مردم نسبت به نظام و مسئولان برگزار کننده انتخابات و افزایش مشارکت می‌شود، افزود: چه در بحث اجرا و چه در بحث نظارت، تنها نماینده نظام بوده و بی طرفی کامل را باید رعایت کنیم و به امر امانتداری و رعایت حق الناس نیز باید توجه ویژه داشت.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان سمنان با اشاره به اینکه دشمنان از ابتدای انقلاب انواع توطئه‌ها را علیه ملت ایران به کار بستند تا مردم ما را تضعیف کنند، افزود: ملت ما همواره با حضور در صحنه‌های مختلف نشان دادند که اهل حماسه سازی هستند.

وی  با بیان اینکه توطئه بزرگ دشمنان در آستانه انتخابات ناامید کردن مردم است، گفت: بیان دستاوردها نظام به امید افزایی در جامعه منجر می‌شود.

حجت الاسلام عربی حضور حداکثری را موجب حاکمیت و اقتدار نظام  دانست وافزود: تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی در نیویورک ریشه در ۲۲ بهمن و ۹ دی دارد.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان سمنان گفت: نمایش عکس رهبر معظم انقلاب و سردار حاج قاسم سلیمانی در راهپیمایی نیویورک نشان از اقتدار و قدرت نظام است و حاصل مشارکت در انتخابات های گذشته است.

وی درخصوص روند انتخابات ۱۴۰۲ بیان کرد: وزارت کشور با نظارت شورای نگهبان کارها را انجام می‌دهد و بررسی صلاحیت‌ داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در مرحله نخست توسط هیات اجرایی بررسی شده و سپس تمامی افراد تایید و رد صلاحیت شده و عدم احراز هویت به هیات نظارت معرفی و این هیات صلاحیت‌ها را بررسی می کند.

حجت الاسلام عربی تصریح کرد: داوطلبانی که تایید صلاحیت نشدند می‌توانند برای بررسی دوباره اعتراض کنند.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان سمنان با اشاره به اینکه  بررسی صلاحیت‌ها در هیات اجرایی از طریق استعلام‌های پنج‌گانه بعد از ثبت‌نام قطعی است، اظهارداشت: وزارت کشور پس از ثبت‌نام قطعی افراد موظف به دریافت استعلام از مراجعی مانند اداره کل اطلاعات، نیروی انتظامی، دادگستری، اطلاعات سپاه و اداره کل ثبت احوال است.

وی با بیان اینکه  رد و یا تایید صلاحیت‌ها در هیات اجرایی بر اساس این استعلام‌ها است  افزود: عدم احراز صلاحیت متقاضیان به معنای رای ممتنع و نداشتن اطلاعات کافی از داوطلب تلقی می‌شود.

حجت الاسلام عربی با اشاره به سخنان وزیر کشور درباره تایید و رد صلاحیت‌ها گفت: بیش از ۲ هزار نفر برای داوطلبی در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند که ممکن است وزارت کشور فرصت کافی برای بررسی صلاحیت‌ها نداشته است، اما در هیات نظارت تمام صلاحیت‌ها بررسی شد و داوطلبان پس از اعلام می‌توانند اعتراض کنند.

کد خبر 1748295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha