تحقق عدالت اجتماعی از برکات امر به معروف است

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری آکردی تعریف نشدن امر به معروف در ساختار قدرت جمهوری اسلامی ایران را نخستین ضعف ستاد امر به معروف دانست و تأکید کرد: اگر به دنبال عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد، رانت و... هستیم، باید فریضتین را احیا و اجرا کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از ستاد امر به معروف و نهی از منکر، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدحسین طاهری آکردی در همایش ستاد امر به معروف و نهی از منکر تهران که با حضور ائمه جمعه و فعالان فرهنگی شهرستان‌ها در حرم حضرت شاه عبدالعظیم حسنی برگزار شد، حمایت از آمران و ناهیان، ترویج و نظارت بر فریضتین و معاضدت قضایی را سه وظیفه اصلی و قانونی ستاد امر به معروف برشمرد. 

وی بیان داشت: ستاد عِده و عُده خاصی ندارد، بلکه کارها بیشتر به وسیله تشکل‌های مردم و افراد جهادی پیش می‌رود. در واقع امر به معروف و نهی از منکر بر دوش خود مردم است و ما فقط تسهیل گر هستیم. 

دکتر طاهری آکردی از تدوین سند جامع امر به معروف و نهی از منکر از سوی ستاد امر به معروف خبر داد و یادآور شد: تدوین سند سیاست‌های اجرایی و بخشی از دیگر اقداماتی است که در ستاد امر به معروف در حال انجام است. سند بخشی شامل فریضتین در تمام موضوعات جامعه می‌شود. 

وی همچنین از برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد همانند زیست عفیفانه در ستاد امر به معروف خبر داد و تأکید کرد: برگزاری نشست‌های علمی و کرسی‌های آزاداندیشی در حوزه‌های علمیه و دانشگاه جهت ورود فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در فضای نخبگانی از برنامه‌هایی است که دنبال می‌شود و تا پایان سال تعداد کرسی‌های آزاداندیشی و نشست‌های علمی به ۱۲۰ عدد می‌رسد. 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور از ورود این ستاد در عرصه هنر خبر داد و بیان داشت: برگزاری جشنواره ملی معروف و همچنین حضور در جشنواره فجر از دیگر برنامه‌هایی است که توسط ستاد امر به معروف در حال انجام است. 

حجت‌الاسلام طاهری آکردی با اشاره به این‌که به دنبال نظام مند و قانون مند کردن تشکل‌های مردمی هستیم و در این زمینه سامانه‌ای نیز طراحی شده است، خاطرنشان ساخت: سامانه نظارتی «سو» ستاد امر به معروف هم که اکنون به صورت پایلوت در استان خراسان رضوی اجرا می‌شود، در آینده نزدیک به صورت کشوری در دسترس خواهد بود. 

وی همچنین از راه اندازی واحد مطالبه گری در ستاد امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و عنوان کرد: فعال سازی و تخصصی کردن شوراهای امر به معروف دستگاه‌های اجرایی نیز انجام شده است. 

این مقام مسئول حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را از وظایف قانونی ستاد امر به معروف دانست و بیان داشت: برای رسیدن به این هدف مهم راه اندازی وکلای جهادی و کمیته احراز جانبازی و شهادت آمران به معروف و ناهیان از منکر نیز انجام گرفته است. 

حجت‌الاسلام دکتر طاهری ضمن تقدیر از حمایت‌های دولت سیزده به ویژه رئیس جمهور از بحث امر به معروف و نهی از منکر و مطالبه گری در دستگاه‌ها یادآور شد: تمام تلاش ستاد این است که ضمن مردمی نگه داشتن فریضتین بتواند تعامل سازنده‌ای با دستگاه‌ها داشته باشد. 

کد خبر 1748745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha