فرهنگ و سنت‌های عشایری باید حفظ شود/عشایر کمک کار جامعه هستند

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه فرهنگ و سنت‌های عشایری باید حفظ شود، گفت: در هر منطقه و اقلیمی عشایر سنت‌های ارزشمندی دارند که باید این سنت‌ها حفظ شده و محو نشوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز در نشست با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور عشایر کشور ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: عشایر جامعه مولد، زندگی آنها خودگردان و اقتصاد مقاومتی را در دستور کار دارند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج ضمن تبریک به شایان نادری، رئیس سازمان امور عشایری کشور و از فرزندان این استان، گفت: مایه خوشحالی و خرسندی است که فرزندی از جنس عشایر استان بوده، در این جایگاه قرار گرفته‌اید و خدمات به جامعه عشایری را در دستور کار دارید.

وی خاطرنشان کرد: ریشه جامعه ما عشایری بوده و زندگی آنها اساسا مبتنی بر این نوع زندگی بود که امروز در بخش‌هایی از کشور زندگی عشایری ادامه دارد.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه فرهنگ و سنت‌های عشایری باید حفظ شود، افزود: در هر منطقه و اقلیمی عشایر سنت‌های ارزشمندی دارند که باید این سنت‌ها حفظ شده و محو نشوند.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه زندگی عشایری همه در مسیر تولید، اشتغال و اقتصاد است، یادآور شد: این فرهنگ باید حفظ شده و به افراد جامعه و نسل امروزی نیز انتقال پیدا کند.

فرهنگ و سنت‌های عشایری باید حفظ شود/عشایر کمک کار جامعه هستند

وی با بیان اینکه عشایر زندگی بسیار آبرومندانه و شرافت مندانه‌ای داشته و دارند، بیان کرد: امروز بیکاری به عنوان یک معضل مطرح بوده، به گونه‌ای که مردم و به ویژه جوانان تا حدودی تنبل شده و این ناشی از خارج شدن از روحیه و فرهنگ عشایری است.

آیت الله حسینی اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد حدود ۷۰ هزار جمعیت عشایری دارد که در حال خدمت بوده و باید به وضعیت آنها باید رسیدگی شود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار توجه به جمعیت و نیازمندی‌های جامعه عشایری شد و افزود: در سفر روز گذشته وزیر جهاد کشاورزی به استان این موارد به آنها انتقال داده شد.

وی خاطرنشان کرد: عشایر به نیازمندی‌های جامعه کمک می‌کنند و با اندک سرمایه در حال تلاش هستند که کاری ارزشمند برای جامعه محسوب می‌شود.

آیت الله حسینی با اشاره به ایام الله دهه فجر، تصریح کرد: جمعیت عشایری از دیرباز به پیشواز انقلاب رفتند و از پیام امام خمینی (ره) استقبال و حمایت کردند.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: عشایر استان و کشور در دوران جنگ تحمیلی نیز زحمات بسیاری متحمل شده و امروز نیز با کمترین هزینه خدمت بزرگی به جامعه انجام می‌دهند.

وی ضمن تاکید دوباره بر حفظ فرهنگ و سنت عشایری در استان و کشور، گفت: باید در راستای حفظ و صیانت از این فرهنگ‌ها تلاش کرد.

فرهنگ و سنت‌های عشایری باید حفظ شود/عشایر کمک کار جامعه هستند
***معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور عشایر کشور نیز در این نشست ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و تمجید از نقش ویژه و پدرانه نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: عشایر ۱/۱ جمعیت کشور را تشکیل داده و در تولید گوشت قرمز و دام سبک نیز ۲۵ درصد گوشت کشور را تامین می‌کنند.
شایان نادری با اشاره به اینکه عشایر در زمینه صنایع دستی، گردشگری و گیاهان دارویی نقش ارزشمندی ایفا می‌کنند، افزود: عشایر به عنوان قشر کم توقع در زمینه تامین نیازمندی‌های غذایی کمک کار جامعه هستند.
فرهنگ و سنت‌های عشایری باید حفظ شود/عشایر کمک کار جامعه هستند
***مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران به ویژه دولت مردمی سیزدهم خدمات خوبی به جامعه عشایری کشور ارائه می‌دهد.
فضل الله آذرفر افزود: رئیس جمهور در سفر استانی خود نخستین دیدار را با عشایر داشت که این نشانه رویکرد عدالت محوری دولت سیزدهم نسبت به جامعه عشایری است.
فرهنگ و سنت‌های عشایری باید حفظ شود/عشایر کمک کار جامعه هستند

کد خبر 1748806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha