استان مرکزی رتبه نخست بهبود فضای کسب و کار را داراست

مخلص الائمه با اشاره به اهمیت توسعه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری، گفت: استان مرکزی در بهبود فضای کسب و کار رتبه نخست را از آن خود کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، فرزاد مخلص الائمه امروز (۱۲اسفند) در جلسه شورای اشتغال استان مرکزی، توسعه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری را خواسته اصلی استان مرکزی دانست و گفت: برخی از دستگاه های مانند بسیج سازندگی و بنیاد علوی به خوبی در این راستا تلاش و به تعهدات خود عمل کردند.

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه برخی از دستگاه ها هنوز با تعهدات خود فاصله دارند، افزود: باید وضعیت آنها تعیین تکلیف شود و قطعا با پیگیری عملکردها می توانیم به نتایج مثبت رسید و مواردی که احیانا ثبت نشده نیز ثبت شود.

وی با اشاره به رشد اشتغال استان ادامه داد: خوشبختانه با تلاش استان امسال رتبه اشتغال به شکل محسوسی بهبود یافته است و در آخرین گزارش (پاییز۱۴۰۲) نرخ بیکاری در  استان از ۸.۱ درصد سال گذشته، به ۶.۳ درصد کاهش یافته است و فاصله کار با میانگین نرخ بیکاری کشور نیز افزایش داشته است.

مخلص الائمه خاطر نشان کرد: سال گذشته در شاخص ترکیبی اشتغال رتبه دوم بودیم و امسال همچنان جایگاه مناسبی را در اختیار داریم و در بهبود فضای کسب و کار نیز رتبه نخست همچنان متعلق به استان مرکزی است.

استاندار مرکزی در ادامه با بیان اینکه تعدادی از بانک ها عملکرد پیشتازانه ای دارند و تعهدات خود را اجرایی کرده اند، اضافه کرد: از همه بانک ها انتظار نظارت بر تسهیلات اعطایی را داریم تا این تسهیلات در جای اصلی خود هزینه شود و به اشتغالزایی ختم شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه همه بانک ها باید در اجرای تعهدات خود مصمم و پر تلاش باشند، ادامه داد: خواسته اصلی ما در استان توسعه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری است، اما به هرحال رده بندی ها در استان نیز اقدام مثبتی است و نشان از تلاشی همدلانه است.

کد خبر 1752898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha