نگاه شهید جمهور به سینمای دفاع مقدس حماسی بود/آرزوهای خوبی برای سینما داشت

یک کارگردان سینما با بیان اینکه نگاه آیت‌الله رئیسی به سینمای دفاع مقدس می تواند آرمان های انقلاب را برای نسل جوان جلوه گر کند، گفت: نگاه شهید جمهور به سینمای دفاع مقدس حماسی بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، اگر بخواهیم از ویژگی‌های شهید جمهور بگوییم، حرف و سخن یکی و دو تا نیست. مهمترین مولفه درمورد او مردمی بودن و یا به قول معروف خاکی بودن‌اش بود. هرگز خودش را نمی‌گرفت و این خصیصه‌ای است که به گواه اقشار مختلف در وجود شهید آیت الله رئیسی متجلی بود. باورش سخت است که همین چند وقت قبل او با گروه‌های مختلف مردم دیدار کرده بود از جمله همین جریان دیدار و مراسم افطاری با هنرمندان که هنوز خاطرات‌ آن شب برای بسیاری از آنان که در آن مجلس حضور داشتند زنده است. «انسیه شاه حسینی»، که نام‌اش با سینمای دفاع مقدس گره‌ خورده است، از جمله هنرمندانی بود که در آن مراسم با آیت‌الله رئیسی گپ و گفتی هرچند کوتاه اما به یاد ماندنی داشت و به همین مناسبت هم بود که ما سراغ او رفتیم تا از خاطره آن شب برایمان بگوید:

«انسیه شاه حسینی» در گفت وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه هنوز رفتن آیت الله رئیسی را باور نمی‌کنم، اظهار کرد: چه‌قدر لحظات شیرینی برایم رقم خورد وقتی مرا به جای خواهرِ بسیجی به عنوان خانمِ بسیجی خطاب کرد! برایم بسیار جالب بود که این خطابِ معمول را در موردم نداشت.

این کارگردان سینما درباره توجه شهید آیت الله ابراهیم رئیسی  به هنر سینما توضیح داد: شهید جمهور با توجه به اندیشه هایی که دنبال می کرد نگاه توحیدی به همه مسائل و بویژه هنر داشت، سینمای دفاع مقدس نیز یکی از حوزه هایی بود که با وجود مشغله های فراوان به آن توجه ویژه داشت.

وی  خاطر نشان کرد:  در این جلسه به طور خصوصی درباره سینمای دفاع مقدس  با آیت الله ابراهیم رئیسی صحبت کردم و گزارش دادم که سینمای دفاع مقدس در بستر بیماری و نیازمند کمک است؛ آقای رییس جمهور به من قول دادند از این ژانر حمایت می کنند و گفتند شما حرکت کنید ما از شما حمایت می کنیم.

انسیه شاه حسینی یادآور شد: آیت الله ابراهیم رئیسی درباره سینمای دفاع مقدس نظر جذابی داشت و می گفت بخشی از هنر حماسی ما در سینمای دفاع مقدس جلوه گر است؛ در واقع سینمای دفاع مقدس است که می تواند آرمان های انقلاب را برای نسل جوان جلوه گر کند؛ آقای رئیس جمهور آرزوهای خوبی برای هنر سینما داشت که فرصت نشد آنها را  محقق کند و خدا نعمت وجودشان را از ما گرفت.

کارگردان فیلم سینمایی «شب‌به‌خیر فرمانده» در پاسخ به این سئوال که آیا خاطره ای از  دیدار با آیت الله ابراهیم رئیسی دارید؟ توضیح داد: در آن دیدار درباره جنگ و دفاع مقدس صحبت کردم؛ خصوصیات «محسن رضایی» را برشمردم که او بچه جنگ است و من به عنوان یک بسیجی از اینکه فرزندان جنگ را در حوزه اقتصاد به کار گرفتید خوشحالم؛ ایشان هم با تعجب و مسرت به من پاسخ داد:  تنها چیزی که در این محفل هنری درباره آن صحبت نکرده بودم همین بود که یک نفر درباره حاج محسن  حرف بزند.

انسیه شاه حسینی در ادامه توصیف خاطره خود از دیدار با شهید جمهور گفت: من به ایشان در مورد بکار گرفتن «محسن رضایی» به عنوان معاون اقتصادی رییس جمهور گفتم که ایشان  در هنگام مشکلات کشور مثل الماس در شب عملیات می درخشد و در اینجا بود که آیت الله رئیسی از این وصف من خوشحال شد و به جای «خواهر بسیجی»  مرا «خانم بسیجی» مورد خطاب قرار داد و گفت:  ما هم این را می دانستیم که از وجود ایشان در این عرصه استفاده کردیم و انرژی گرفتیم.

این کارگردان سینمای دفاع مقدس تصریح کرد: بسیار احساس خوبی به من دست داد  وقتی که رییس جمهور حرف های مرا درباره بچه های جنگ تایید کرد و دیدم برخلاف برخی که می گویند ایشان در حوزه های دیگری مشغول فعالیت بودند و  دفاع مقدس را  کمتر می شناسند اتفاقا به این عرصه توجه خاصی دارند و به شکل حماسی به دفاع مقدس و بچه های جنگ می نگرند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین آقای رییس جمهور درباره رزمندگان، جانبازان شیمایی و اعصاب و روان و مشکلات آنها با من صحبت کرد و گفت: من تمام مسائل آنها را می فهمم و درک می کنم؛ راستش را بخواهید من در آن لحظه ای که آقای رییس جمهور این صحبت ها را با من داشت همان نگاه حضرت امام (ره) را که به شهید بهشتی داشتند درمورد آیت الله رئیسی احساس کردم؛ امام(ره) فرموده بود: «شهید بهشتی یک ملت بود»، من دقیقا در ان لحظات با وجودی که می دانستم رئیس جمهور همواره در حوزه های مختلف حضور میدانی دارد بیش از پیش این جمله برایم تداعی شده بود.

انسیه شاه حسینی در پایان ابراز امیدواری کرد: آرزویم این است که از دل این ملت هر روز یک رئیسی به پاخیزد و با روحیه جهادی به مردم خدمت کند؛ در چنین شرایطی وظیفه ما این است که از ورود افراد فرصت طلب به عرصه های مختلف جلوگیری کنیم چرا که آنها دلسوز نظام و انقلاب نیستند و فقط به دنبال گرفتن ماهی از آب گل آلود هستند./

کد خبر 1764773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha