توسعه امور کتابخانه‌ها نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی است

مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: برای توسعه و پیشبرد امور کتابخانه‌های عمومی دستگاه‌های فرهنگی باید بیش از پیش با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم‌آباد، محمدهادی ناصری، امروز در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان یکی از مزیت‌های استان لرستان را حضور مدیرکل همراه با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دانست و اظهارداشت: برای توسعه و پیشبرد امور کتابخانه‌های عمومی دستگاه‌های فرهنگی باید بیش از پیش با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشند.  

ناصری با اشاره به اهمیت هم‌افزایی میان دستگاه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی گفت: در دوران تصدی رمضانی بر معاونت توسعه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور یکی از موضوعات مهم، پروژه کتابخانه مرکزی مشهد بود که ۲۵ سال بر زمین مانده بود و با پیگیری‌های ایشان و دبیرکل وقت نهاد و تلاش‌های آقای سبزیان در استان این پروژه به سرانجام رسید.  

وی با بیان اینکه نخستین بار در مشهد شاهد صف طولانی برای عضویت در کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) بودیم، افزود: ثبت این تصاویر همراه با احساس غرور، مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند که چقدر جامعه تشنه این ظرفیت‌ها هستند؛ بنابراین باید برای توسعه و پیشبرد امور کتابخانه‌های عمومی دستگاه‌های فرهنگی باید بیش از پیش با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشند.

تاکید بر گسترش زیرساخت‌های کتابخوانی در لرستان

اعظم روانشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه مردم لرستان مردمی علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی هستند، اظهارداشت: باید تلاش کرد زیرساخت‌های مناسب برای گسترش دسترسی آسان مردم برای کتاب را فراهم کنیم.

روانشاد همراهی نهاد کتابخانه‌ها و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را ارزشمند دانست و بیان کرد: این همراهی نیز در استان دنبال می‌شود آمادگی اجرای برنامه‌های مشارکت با اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان بیش از پیش وجود دارد.

کد خبر 1766029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha