شهید امیر عبداللهیان وزیر خارجه محور مقاومت بود

تحلیل گر ارشد محور مقاومت کشور لبنان با تاکید بر اینکه شهید امیر عبداللهیان یک الگو و نمونه جدید در وزارت خارجه ارائه داد، گفت: این شهید عزیز، علاوه بر اینکه وزیر امور خارجه ایران بود، وزیر خارجه مقاومت هم محسوب می‌شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، دکتر حکم امهز ظهر امروز پنج شنبه (۱۰ خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه از دعوت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در فراهم شدن مقدمات سفر به بیرجند قدردانی و اظهار کرد: از دیدار با آیت‌الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بسیار خرسندم.

تحلیل گر ارشد محور مقاومت از کشور لبنان با تسلیت شهادت شهدای خدمت به ویژه آیت‌الله رئیسی، با تاکید بر اینکه با مردم ایران همدرد هستیم، افزود: جبهه مقاومت یک جریان است و وابسته به شخص نیست اما حاج قاسم سلیمانی در این جریان تاثیرگذار بود چرا که ماموریت خود را انجام داده و بعد به شهادت رسید.

وی با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی، عباسِ کربلای محور مقاومت بود، ادامه داد: در حال حاضر جبهه مقاومت پیوسته در حال قوی شدن است.

وی با اشاره به اینکه جبهه مقاومت امروز در محورهای مختلفی حضور دارند، افزود: همینه آمریکا نه تنها در منطقه بلکه در جهان، روز به روز در حال تضعیف شدن است که به برکت جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت حاصل شده است.

امهز تاکید کرد: عماد مغنیه یکی از فرماندهان بزرگ جبهه مقاومت بود که ۱۶ سال قبل به شهادت رسید و از دوستان نزدیک و شبیه حاج قاسم سلیمانی بود.

وی با اشاره به اینکه نیروهای داخلی سوریه معتقدند که ورود حزب‌الله به سوریه، کمک بزرگی به پیروزی آنها کرد، گفت: محور مقاومت مدرسه و جریانی از عاشورا است که همیشه عده‌ای آن را با قوت ادامه می‌دهند.

تحلیل گر ارشد محور مقاومت از کشور لبنان گفت: این مدرسه در ابعاد مختلف است که یکی از ابعاد آن سیاسی است که شهید امیر عبداللهیان یک الگو و نمونه جدیدی در وزارت خارجه ارائه داد؛ علاوه بر اینکه وزیر امور خارجه ایران بود، وزیر خارجه مقاومت هم محسوب می‌شود.

به گفته وی، امیر عبداللهیان قضایا را از جهات مختلف بررسی می‌کرد و ملاحظات کشور ایران و هم جهان اسلام را لحاظ می‌کرد.

امهز تاکید کرد: ایران کشوری است که بسیار تولیدکننده نیروهایی است که در مسیر امیر عبداللهیان گام می‌دارند.

به گفته وی، حزب‌الله در زمان حساسی با اسرائیل وارد جنگ منطقه ای شد. اگر حزب‌الله از توسعه میدان جنگ می‌ترسید قطعا ورود نمی‌کرد اما بر اساس مصالح مردم، اعلام کرده است که پشتیبان مردم غزه است.

به گفته این تحلیل‌گر ارشد محور مقاومت، طبق اطلاعات اسرائیلی ها، ۴۰ درصد ظرفیت نیروهای نظامی و نیمی از نیروهای هوایی آنها مشغول جنگ با مردم غزه و فلسطین هستند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۱۰۰ هزار اسرائیلی در مناطقی که محدوده درگیری است، عقب نشینی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه حزب‌الله به مراکز حساس اسرائیل حمله کرده است، ادامه داد: اسراییل امروز جرات ندارد قواعد جنگ با حزب‌الله را تغییر دهد و توانایی افزایش دایره جنگ را ندارد.

دکتر حکم امهز خاطرنشان کرد: امروز حزب‌الله تلاش می‌کند که تجهیزات جاسوسی اسرائیل را تخریب کند و اگر اسرائیل بخواهد حملات خود را گسترش دهد، طبق تاکید سیدحسن نصرالله اتفاقات بزرگتری رخ خواهد یافت.

دکتر امهز با تاکید بر این‌که حزب‌الله برای هر احتمالی، طرح‌هایی دارد و آماده هر اتفاقی است، یادآور شد: در حال حاضر حزب‌الله ضربه مهلکی به اسرائیل وارد آورده است.

حجت‌الاسلام علی محقی مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی هم در این جلسه با اشاره به عملیات طوفان الاقصی که از مهرماه سال گذشته آغاز شده است، افزود: این عملیات باعث آزاد شدن بخشی از اراضی کشور فلسطین شد.

وی افزود: تنها کشوری که در حملات ددمنشانه اسرائیل با دیپلماسی فعال به کمک مردم فلسطین امد، ایران است.

کد خبر 1766138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha