در برخورد با خلاف قانون در تبلیغات ملاحظه‌ای نداریم

مهدی امیری اصفهانی معاون دادستان کل کشور در بازدید از روند ثبت نام کاندیدای ریاست جمهوری گفت: اگر خلاف قانون در تبلیغات به ما منعکس شود در بررسی و برخورد با آنها ملاحظه ای نداریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی  خبرگزاری شبستان، مهدی امیری اصفهانی معاون دادستان کل کشور در بازدید از روند ثبت نام داوطلبان کادیداتوریِ ریاست جمهوری در وزارت کشور، گفت: در این فرآیند به اندازه کافی از نیروهای متخصص و متعهد استفاده شده است و داوطلبان مراجعه کننده هیچ مشکلی ندارند و در کمال احترام با آنها برخورد و دقت می شود در روش و رفتار و ورود و خروج، زمان ارائه برنامه آنها تلاش می شود تا هیج تبعیضی نباشد.

وی افزود:  براساس وظیفه ای که دارم روند ثبت نام ها را از تلویزیون می بینم و نکته خاصی از جانبداری و یا بی توجهی ندیدیم و اگر مواردی باشد به مسئولان ذیربط تذکر می دهیم که مشکلی ایجاد نشود.

در بررسی و برخورد با خلاف قانون ملاحظه نداریم

وی در مورد آغاز تبلیغات داوطلبانِ ریاست جمهوری در فضای مجازی و ورود دادستانی به این امر گفت: اکنون نمی توانم بگوییم که بررسی در مورد تبلیغات در فضای مجازی انجام شده است زیرا باید از حوزه تخصصی سوال کنم و بعد پاسخ دهم.

وی افزود: دستگاه‌های نظارتی،  شورای نگهبان و دستگاه‌هایی که وظیفه نظارتی دارند اگر خلاف قانون به ما منعکس کنند، در بررسی و برخورد با آنها ملاحظه ای نداریم.

مدیریت جهادی در ایام انتخابات 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار شبستان مبنی بر برگزاری انتخابات در کمتر از یک ماه پس از دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر به خوبی برگزار شود، نشانه آن است که مدیران ما می توانند کارهای بزرگ را در زمان کوتاه و به شکل مطلوب انجام دهند و این مصداق مدیریت جهادی است که مورد تاکید رهبر انقلاب است.

اصفهانی در مورد روند تبلیغات گفت: شرکت در انتخابات یک وظیفه و تکلیف قانونی و رای مردم امانت است و تمام دستگاه‌های مکلف وظیفه دارند امانتدار باشند، دادستانی کل کشور نیز از باب مسولیتی که به شکل عام در صیانت از حقوق مردم دارد از باب مدعی العموم و مسئولیتی که در هیات اجرایی انتخابات و کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری دارد، موظف است تمام موازین قانونی از جمله رعایت عدالت انتخابات و تبلیغات را داشته باشد.

ضوابط تبلیغات منصفانه مبتنی بر عدالت آماده ابلاغ به نامزدهای ریاست جمهوری 

وی در ادامه گفت: کمسیون بررسی تبلیغات ریاست‌جمهوری براساس قانون انتخابات ریاست‌جمهوری متشکل از ۵ دستگاه از جمله دادستانی کل کشور است که جلساتی برگزار و ضوابط برگزاری تبلیغات منصفانه مبتنی بر عدالت را تنظیم کردیم و آماده است تا به کاندیدای تایید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان ابلاغ شود که در دوره تبلیغات رعایت کنند.

وی در ابراز کرد: کمیسیون هم بدون ملاحظه با رعایت موارد قانونی و با حفظ شور انتخابات دقت می کند، تا کسی سوءاستفاده از امکانات و یا رفتار ناعادلانه نسبت به نامزدها، مردم، و یا حاکمیت در استفاده از امکانات دولتی و دیگر موارد مانند افترا، سیاه‌نمایی، تهمت نداشته باشد.

نامزدهای انتخاباتی مبلغ قانون مداری باشند

اصفهانی تصریح کرد: نامزدهای انتخاباتی که خود را در تراز ملی معرفی می کنند بیش از دیگران به رعایت قانون دقت دارند و مبلغ قانون و قانون مداری هستند.

وی افزود: تمام دستگاه‌ها متفق هستند که انتخابات قانونی و پرشور داشته باشیم و قانون دقیق رعایت و فضای سیاسی و نشاط انتخاباتی در کشور وجود داشته باشد.

کد خبر 1766569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha