۴۳ نفر واجد شرایط ثبت‌نام در روز پنجم/ مجموعا ۲۷۸ مراجع داشتیم

شاهچراغی گفت: بعضی از مراجعاتی که گاها در ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری مردم را ناراحت و دل آزرده میکرد رفع کردیم و مجموعا در این ۵ روز ۲۷۸ نفر مراجعه کننده داشتیم، از این تعداد ۸۰ نفر واجد شرایط ثبت نام بودند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان محمدتقی شاهچراغی در پایان پنجمین روز ثبت‌نام  نامزدهای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: ما در ستاد انتخابات کشور بنا را بر این گذاشتیم که برای ارتقای کیفیت اجرایی ثبت نام تمام مسائل دوره های قبل پیشبینی شود و به اذعان داوطلبان به نظر می آید ما در این مسیر رشد کرده ایم و وضعیت مناسب تری نسبت به دوره های قبل داشتیم.

وی افزود: تعداد ثبت نام کنندگان در سال ۱۳۹۶، ۱۶۳۶ نفر بود و در انتخابات دولت سیزدهم ۵۹۲ نفر. باتوجه به سیاست های کلی ابلاغی انتخابات توسط مقام معظم رهبری که قانون موظف کرده شورای نگهبان باید در تعریف رجل سیاسی اقدام کند در دولت قبل این کار انجام شد و از کارهای خوبی که در ستاد انتخابات انجام شد تبیین خوب این ابلاغیه بود.

رییس ستاد انتخابات کشور ادامه داد:  بعضی از مراجعاتی که گاها مردم را ناراحت و دل آزرده میکرد رفع کردیم و مجموعا در این ۵ روز ۲۷۸ نفر مراجعه کننده داشتیم، از این تعداد ۸۰ نفر واجد شرایط ثبت نام بودند، یعنی برابر قانون شرایط سنی، مدرک تحصیلی، سابقه مدیریتی و عدم سو پیشینه داشتند و از این به بعد همه این مدارک تحویل شورای نگهبان میشود و بقیه مراحل احراز صلاحیت پیگیری میشود.

شاهچراغی تصریح کرد: شورای نگهبان ۷ روز فرصت بررسی دارد سپس روز بیست و دوم اسامی واجدین شرایط نهایی توسط وزارت کشور منتشر میشود و به مدت ۱۵ روز کسانی که تأیید شدند میتوانند تبلیغات کنند و روز هفتم روز ممنوع تبلیغات است و هشتم هم انتخابات برگزار میشود.

وی ادامه داد: گر انتخابات به دور دوم رفت ۱۵ تیر مرحله دوم برگزار خواهد شد. حدود ۶۰ هزار شعبه در سراسر کشور پیشبینی شده که بنا به اقتضاعات استان ها کم و زیاد میشود و در ۹۰ هزار نقطه رای گیری میشود و همه بسترها برای انتخابات خوب فراهم است.

رییس ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: در این چند روز افراد متعددی مراجعه کردند اما فقط هرکس در بخش ثبت نام ورود کرده است ثبت نام شده است. امروز ۴۳ نفر واجد شرایط ثبت نام بودند که روز پرکاری را همکاران ما و خبرنگاران داشتندو امیدوار هستم مثل انتخابات مجلس انشاالله با آمادگی کامل به بهترین وجه به وظیفه خود عمل کنیم.

کد خبر 1766704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha