تربیت نیروی جوان پیشران نیازمند هم افزایی نهادهای فرهنگی با کانون های مساجد است

جعفر نیک نفس گفت: تربیت نیروی جوان پیشران نیازمند هم افزایی نهادهای فرهنگی با کانون های فرهنگی هنری مساجد است و این دوره آموزشی جوان پیشران آغاز این کارگروهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، آیین افتتاح دوره آموزشی جوان پیشران (توانمندسازی فعالین فرهنگی جنوب کرمان) و طرح مسجد کانون نشاط در ساردوئیه برگزار شد.
جعفر نیک نفس در این آیین، گفت: طرح اوقات فراغت تابستانی کانون های فرهنگی هنری مساجد امسال تحت عنوان، طرح مسجد کانون نشاط برگزار می شود.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان افزود: مربیان و فعالان فرهنگی هم می توانند در اجرای طرح مسجد کانون نشاط نقش آفرین باشند.
وی با اشاره به اینکه طرح مسجد کانون نشاط در ۶ محور برگزار می شود، ابراز کرد: یکی از محورهای برنامه های اوقات فراغت تابستانی در حوزه قرآن و عترت است.
نیک نفس یادآور شد: فروردین سال گذشته حضرت آقا فرمودند؛ هر مسجد به یک پایگاه قرآن تبدیل شود و در همین راستا کانون های فرهنگی هنری مساجد پای کار آمدند تا به این مطالبه مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانند.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ادامه داد: کانون های مساجد در اوقات فراغت تابستانی می توانند در کنار راه اندازی پایگاه های قرآنی، حفظ، تلاوت، روخوانی و روانخوانی، مسابقات، مهمانی قرآنی در مساجد محلات را دنبال کنند.
وی محور دوم برنامه های اوقات فراغت تابستانی را در زمینه علمی و فرهنگی برشمرد و اظهار کرد: می توان با اجرای برنامه های علمی و فرهنگی کاری کرد تا پای بچه ها به مسجد باز شود.
نیک نفس بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند دوره های آموزشی در رشته های هنری مثل صنایع دستی را برگزار کرده و همچنین می توانند دوره های آموزش تئاتر و سرود متناسب با آموزه های دینی را برگزار کنند.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی هنری باید تربیت هنرمندان متعهد انقلابی و تولید محتوای هنری انقلابی را در دستور کار قرار دهند.
وی عنوان کرد: کانون های فرهنگی هنری با استفاده از ورزش و برگزاری اردوهای تفریحی می توانند نوجوانان و جوانان را جذب مساجد کنند.
نیک نفس اضافه کرد: رسانه و فن آوری از سایر برنامه های اوقات فراغت تابستانی است که در این راستا باید دوره های آموزشی برگزار می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ابراز کرد: دوره آموزشی جوان پیشران با رویکرد تشکیل حلقه های میانی جهت تربیت نیروی فعال فرهنگی جنوب کرمان برگزار می شود تا شاهد اتفاقات فرهنگی خوبی در سطح منطقه باشیم.
وی اظهار کرد:  هدف تربیت جوانی است که به عنوان فعال فرهنگی بتواند حلقه های میانی را تشکیل داده و فعالیت های فرهنگی را انجام دهد.
نیک نفس تصریح کرد: تربیت نیروی جوان پیشران نیازمند هم افزایی نهادهای فرهنگی با کانون های فرهنگی هنری مساجد است و این دوره آموزشی جوان پیشران آغاز این کارگروهی است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان خاطرنشان کرد: جوان پیشران می تواند در جایگاه یک کنشگر اجتماعی نیز نقش آفرینی کند.

کد خبر 1766920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha