آشفته بازاری به اسم فروش بلیط قطار

با توجه به فرا رسیدن فصل سفر، فعالان حوزه گردشگری از مسئولین حوزه وزارت راه و کمیسیون تخصصی حمل و نقل مجلس می خواهند تا به مساله فروش بلیط های راه آهن ورود کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، اگر قصد دارید در نیمه اول تیرماه با قطار مسافرت کنید، از ساعت ۸ صبح امروز (سه شنبه ۲۹ خرداد ماه) پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی یکم تا ۱۵ تیرماه آغاز شده و مسافران می توانستند به صورت اینترنتی و حضوری نسبت به خرید بلیت مورد نیاز خود اقدام کنند؛ البته طبق روال همیشگی، راه‌آهن اطلاعیه مربوط به پیش‌فروش بلیت قطارهای تابستانی را تا قبل از ۲۵ خرداد ماه هرسال، منتشر می‌کرد که امسال با چند روز تاخیر انجام شد.

نکته قابل توجه اینکه پیش فروش بلیت قطار ابتدا در سکوهای مجاز فروش اینترنتی بلیت آغاز شد و به مدت ۳ ساعت یعنی تا ساعت ۱۱ امروز، فقط امکان خرید بلیت به صورت اینترنتی وجود داشت! اما بعد از آن، پیش فروش حضوری بلیت های باقی مانده برای نیمه اول تیرماه از ساعت ۱۱ از طریق مراکز مجاز فروش حضوری نیز امکان پذیر است. اما مساله انیجاست که طبق گزارش کاربران از ابتدای صبح سامانه خرید بلیط با اختلال روبرو شد و بعد از رفع نیز دیگر بلیطی برای عرضه نمانده بود!

بر اساس اطلاعیه راه آهن، در این پیش فروش، بلیت مسیرهای رفت تا تاریخ ۱۵ تیر و بلیت مسیرهای برگشت تا ۱۶ تیر صادر خواهد شد و بلیتهای مربوط به بازه زمانی نیمه دوم تیر، در پیش فروش بعدی عرضه خواهد شد.

گلایه فعالان صنعت گردشگری از سیستم حمل ونقل ریلی

مهدی رشیدیان، از فعالین حوزه گردشگری در خصوص این مساله در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: شهر مقدس مشهد که طبق آیات و روایات نیز شهر بهشت به شمار می رود یک قطب زیارتی آسیا به شمار می رود که به همین منظور نیز باید اقداماتی در خور شأن این شهر، شهروندان و زائران آن صورت گیرد که خوشبختانه طی سالیان اخیر استارت این مهم خورده است که یکی از این موارد نیز انتخاب مشهدالرضا علیه السلام در سال ۲۰۱۷ میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام بوده است.

آشفته بازاری به اسم فروش بلیط قطار

وی به نقاط ضعف در بحث حمل و نقل سفر زائر به مشهد مقدس اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به رسیدن به فصل سفر، از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری،  مدیران وزارت راه و حمل و نقل شهرسازی و علی الخصوص مدیر عامل محترم راه آهن جمهوری اسلامی و کمیسیون تخصصی حمل و نقل مجلس خواهشمندیم به حوزه فروش بلیط های راه آهن ورود کنند.

این متخصص  گردشگری زیارت بیان کرد: به واقع ما از وضع موجود گله مندیم چرا که آیا این نوع مدیریت درست است که در کشوری که دارای به روز ترین سیستم های حمل و نقلی است بلیط قطار برای بازه ۱۵ روزه باز شود؛ در همین راستا نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که آیا با این نوع مدیریت شانیت و کرامت انسانی آن زائر دلباخته علی بن موسی الرضا علیه السلام رعایت شده؟ آن کارمند و بازنشسته نیز چطور و به چه صورت باید برنامه ریزی سفر خود را انجام دهد؟

رشیدیان بیان کرد: جالب است که‌ توان مدیریت فروش بلیط قطار و  هواپیما را نداریم و گردشگری ما دچار وضعیت منفعلانه بوده اما با همین وضع ادعای نفر اول شدن در حوزه توریست گردشگر؛ علی الخصوص گردشگر خارجی هستیم.

مهجوریت اقتصاد زیارت در مشهد

مدیرعامل مجموعه شهر بهشت با بیان اینکه در شهر امام مهربانی ها نیز افراد دغدغه مند چه در بخش دولتی و چه بخش خصوصی به ویژه در بحث ارائه خدمات آسان و ارزان به زائران وجود دارد، تصریح کرد: یکی از اقداماتی که دولت ها و حاکمیت به جهت میزان افزایش سفر زائران و افزایش ماندگاری آن ها در شهر بهشت صورت گیرد حمایت از بنگاه های خصوصی و ارائه یارانه به آن ها و یا از طرف دیگر نیز کاهش مباحث مالیاتی شرکت های خدمات رسان به زائران نیز می باشد که این مهم در نهایت به افزایش نقدینگی اقتصاد زیارت  و کمک به آن خواهد شد.

مدیرعامل مجموعه شهر بهشت بیان کرد:  اکنون اگر سفری به تمام دنیا به ویژه همین کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای عربی داشته باشیم می بینیم که آن ها تمرکز خود را بر محوریت اقتصاد از طریق جذب گردشگر قرار داده اند اما در همین حین سوال بسیار مهمی که وجود دارد این است که چرا در تنها شهر ایران که یک امام مطهر شیعه در آن دفن شده است ما هنوز نتوانسته ایم از این ظرفیت استفاده کرده و در کنار این حرم مطهر نیز جاذبه های خوبی را  در کنار حرم مطهر رضوی نیز فراهم سازیم؟

رشیدیان خاطر نشان کرد: یکی از نگاه هایی که متاسفانه نسبت به شهر مقدس مشهد وجود دارد این است که این شهر باید صرفا زیارتی باشد این در حالی است که ما می توانیم با راه اندازی پارک های آبی، مجتمع های تفریحی و مراکز خرید به جذب زائر و از آن مهمتر نیز به افزایش ماندگاری زائر کمک کنیم که این مهم خود سبب افزایش نقدینگی در این شهر مقدس خواهد شد.

پایان پیام/

کد خبر 1768612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha