خودتحقیری ممنوع/ احصاء ۱۰۰ مسئله کشور و راه حل‌های آن در دولت خانواده

قاضی زاده هاشمی از احصاء ۱۰۰ مسئله در کشور و ارائه راه حل‌های آن در دولت خانواده خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان امیرحسین قاضی زاده هاشمی در نشست خبری که امروز (یکشنبه، سوم تیرماه) با اصحاب رسانه در خبرگزاری ایسنا با بیان اینکه فرصت گفتگو با جامعه رسانه را شکرگزاری  می کنم، گفت: قرار است امروز خبری را بدهم که  در توییتی به ان اشاره کرده بودم و هرکس آن را به شکلی  تفسیر کرده و هرکس از زند خود شد یار من ، بعضی ها فکر کردند موضوع سیاسی است که اینطور نیست در سلسله مباحث با جوانان اندیشگاه جوان ۱۰۰ مسئله فوری کشور را شناسایی کردند که می توانستیم با ادامه دولت شهید جمهور به یک سرانجام در دولت  شهید رئیسی برسانیم .

وی کتاب دولت و خانواده را با ۱۰۰ موضوع و راهکارهای آن را را در میان اصحاب رسانه نشان داد و افزود: فهرست این موضوعات عبارتند از: جایگاه مسجد  و نماز ، جلوگیری از فساد و ربا، ازدواج، اصلاح عزت ملی و پول ملی ،آسیب های اخلاقی در دولت، جلوگیری از خروج نخبگان، آسیب های سخت گیری در زندگی مردم، چابک سازی دولت، کاهش مشکل کنکور ،افزایش راندمان مدارس، کاهش هزینه های حمل و نقل، جلوگیری از پارتی بازی، افزایش صادرات، مشکل غزه و فلسطین،  حل مشکل تورم ، حل مسئله حجاب ، کاهش مصرف، کلاهبرداری، آسیب‌های بهداشت و درمان، سرعت اینترنت و فیلترینگ، حفظ منافع ایرانیان مقیم امریکا، ارتباط با کشورها، افزایش راندمان کشاورزی ، افزایش قیمت مایحتاج مردم ، افزایش قیمت خودرو ، کارت معلولان،  تفریحات ، افزایش راندمان، جلوگیری از دزی های خرد و کلان ، تکمیل طرح های آب،  و…..که برای  هر یک از این مسائل راه حلهای کوتاه مدت  دیده شده است و راه حلهای اجرایی  بعنوان سناریو اجرایی پیش بینی شده تا نتیجه آن در ۲ سال افزایش رضایت عمومی و احساس امنیت مردم باشد.

باید از آبروی کشور دفاع کنیم خودتحقیری ممنوع

وی در پاسخ به خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در تاکید بر منویات رهبر انقلاب مبنی براینکه" نامزدها در مناظرات دشمن شاد نکند " اظهار داشت: بنده به عنوان کسی که خودم را برخواسته از  انقلاب اسلامی می دانم و اگر آبرویی دارم به مدد انقلاب است، خودم را مدیون نظام و خون شهدا می دانم و برخودم تکلیف‌ می دانم کاری نکنم‌ که کسانیکه در ریختن خون شهدا نقش داشتند خوشحال شوند.

وی افزود: ما همین طور که در دفاع مقدس از خاک کشور دفاع کردیم امروز هم باید از آبروی کشور دفاع کنیم و نباید خود تحقیری داشته باشیم و آبروی انقلاب را ببریم.

وی ادامه داد: باید دستاوردهای انقلاب را و قدرتی که الان ایران عزیز حتی در عرصه اقتصادی دارد و علی رغم همه کاستی ها جزو ۲۵ قدرت اقتصادی جهان هستیم، را زیر سوال ببریم. شهدا در وصیتنانه ها به روشنی منطقشان را بیان کرده اند و به وضوح با ما حرف زده اند.

باید دنبال مسکن اجتماعی گسترده باشیم

قاضی‌زاده هاشمی درباره برنامه خود برای تسهیل ازدواج با بیان اینکه  قبلا ازدواج با سهولت انجام می‌شد و هزینه‌های ازدواج، مخصوص عروسی بود افزود:  الان امکان خانه‌های بین نسلی وجود ندارد و باید نگاه مستقل به خانواده داشت، باید هزینه‌های ازدواج را با وام قرض الحسنه یعنی وام یک میلیارد تومانی بلندمدت جبران کرد و در میان مدت باید هزینه مسکن را کاهش داد، برنامه مسکن دولت شهید رئیسی را ادامه می دهیم ولی باید دنبال مسکن اجتماعی گسترده باشیم.  

وی با بیان اینکه سه برنامه اساسی برای مسکن داریم در مورد مسئله مسکن توضیح داد: ورود دولت و انبوه سازی مسکن یک برنامه است، به خاطر عدم ساخت مسکن در دهه ۹۰، الان چهار، پنج میلیون مسکن کم داریم که بازار عرضه و تقاضا متناسب شود. باید با مالیات بر مسکن خالی، از احتکار مسکن جلوگیری کنیم و درآمد این قانون باید در اختیار شهرداری قرار گیرد نه دولت.

خودرو و مسکن باید کالای مصرفی باشد نه سرمایه گذاری

وی گفت: در زمینه اجاره، باید به سمت شرکت های اجاره داری برویم و کسانی که بیشتر از یک منزل دارند بوسیله این شرکت ها، منازل خود را اجاره دهند. این شرکت ها واسطه اجاره داری می شوند و تحویل موجر و مستاجر شوند تا مانع قیمت گذاری زیاد شود، خودرو و مسکن باید کالای مصرفی باشد نه سرمایه گذاری که راه آن هم کنترل تورم است.  


 

بزرگ‌ترین مشاور من بنیاد ملی نخبگان خواهد بود

قاضی زاده هاشمی در مورد اتکا به جوانان در دولت خانواده خاطر نشان کرد: دولت نباید نگاه واپس‌گرا داشته باشد بلکه به آینده باید نگاه کند، مدیران باید آینده پژوه باشند و نیازها را از قبل شناسایی کنند.  

بنیاد ملی نخبگان تکیه گاه دولت خانواده بر جوانان

وی اظهار داشت: اگر درک درستی از هوش مصنوعی باشد، می‌توان برای این موضوع برنامه داشت، با پدیده‌های جهان نباید برخورد سلبی کرد بلکه آنها را ابزاری برای تمدن خود قرار دهیم و برای این کار باید از جوانان استفاده کنیم. جوانگرایی به معنای کیف کشی و پیروی جوانان از یک پیر نیست بلکه باید از جوانان صاحب فکر و متخصص استفاده  کرد بر همین اساس بزرگترین مشاور من بنیاد ملی نخبگان خواهد بود.

منابع وام یک میلیاردی وام ازدواج وجود دارد

وی در مورد برنامه دولت خانواده برای پرداخت وام به جوانان با توجه به مسئله ناترازی بانک‌ها  با بیان اینکه ناترازی بانک‌ها ناشی از نبود منابع قرض الحسنه نیست اظهارداشت: ناترازی در منابع غیرتجاری است، منابع جاری قرض الحسنه وجود دارد ولی هدفمند نیست، ما الان وام مسکن، ازدواج و اشتغال می‌دهیم و حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات مختلف تعریف شده است.  

این نامزد ریاست‌جمهوری گفت: ما این تسهیلات  را برای تشکیل خانواده متمرکز می‌کنیم و انتخاب آن را در اختیار  خود افراد قرار می دهیم. منابع موجود برای وام یک میلیاردی وجود دارد و اگر نرخ ازدواج دو برابر یعنی یک میلیون و ۵۰۰ هزار برسد باز هم منابع وجود دارد، وام‌های بزرگ معمولا معوق می شود نه وام های خرد.  

وی در مورد اینکه خود را متصل به دولت شهید رئیسی می بیند تصریح کرد:  ما از شهدای ملی و قهرمان نباید مصرف انتخاباتی کنیم، شهید سلیمانی و رئیسی نماد و شاخص هستند. شهید رئیسی نماد دولتمرد پاک، مردمی و کارآمد است.

 قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: هر کسی دولت تشکیل می دهد، دولت خود را تشکیل می‌دهد اما ممکن است بگوید نوع مدیریت من شبیه فلان شخصیت است تا مردم مقایسه کنند.  

خودروسازان اجازه گرانی فروشی ندارند

قاضی زاده هاشمی در مورد مشکل خودرو یادآورشد: : دولت باید با خودروساز برخورد کند چون آنها مونتاژ کار هستند.

قطعه‌سازی ما هم رشد نکرده و برای آنها سود در این است که قطعه از چین بیاورند و مونتاژ کنند. در دوره دولت نهم و دهم قطعه سازان اقداماتی داشتند ولی بعد به دلیل سیاست‌های اشتباه، در ظاهر فقط قطعه‌سازی می‌کنند.  

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: حتما با خودروسازها و وزارتخانه‌ای که آنها را مدیریت می کند، برخورد می کنم. خودروسازی باید از دولت کنده شده و در اختیار مردم قرار گیرد دخالت دولت در مدیریت خودروسازی اشتباه است. خودروساز باید گلیم خود را بیرون بکشد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری  ادامه داد: باید بازار رقابتی خودرو را با ایجاد زمینه واردات مستمر توسعه بدهیم تا خودرو دست پنجم را به قیمت مرسدس بنز به مردم نفروشند، بلکه با قیمت جهانی فروخته شود. خودرو داخل با هر قیمتی در خارج فروخته می شود، با همان قیمت در اختیار مردم داخل کشور قرار گیرد، خودروسازان اجازه گرانی فروشی ندارند. همچنین باید بازار خود را بزرگ کنیم، کشش بازار ما برای رقابت در خودرو کافی نیست. باید شرکت‌های چندملیتی با کشورهای همسایه درست کنیم و وارد پلتفرم‌های مشترک و رقابتی شویم تا کیفیت خودرو افزایش یابد.

قاضی زاده هاشمی در مورد همسان‌سازی حقوق و دستمزدها با تورم، با بیان اینکه قوانین موجود درباره کارکنان و کارگران صراحت دارد که حقوق و دستمزد متناسب با تورم باشد گفت:  در دهه ۹۰ متوسط قیمت‌ها ۱۱ برابر و متوسط افزایش حقوق ۸ برابر شد و ۳۰ درصد قدرت خرید خانواده‌ها کاهش یافت. ما باید عامل تورم را حل کنیم نه اینکه فکر کنیم با کنترل دستمزدها می‌توان تورم را کنترل کرد، با این کار بار دولت سبک‌تر می‌شود ولی چرخه تولید دچار مشکل می‌شود؛ چون وقتی قدرت خرید کم باشد، توان خرید هم کاهش می‌یابد.


وی تصریح کرد: باید در کوتاه مدت حقوق را معادل تورم رشد دهیم و شاید باید قانون کار را هم اصلاح کنیم و بعد از یک رقمی کردن تورم، باید عقب ماندگی گذشته را جبران کنیم و دستمزدها را بیش از تورم رشد دهیم.

وی درباره مسائل بهداشت و درمان هم گفت: مبنای طرح پزشک خانواده این است که هر خانواده یک مشاور پزشک داشته باشد. ما طرح بومی به نام طرح شبکه داشتیم که برای هر خانواده روستایی، یک نفر از اهالی آن روستا که تحصیل کرده  و آموزش دیده است، مشاور می شود.  

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: با این کار سواد زنان روستایی را افزایش دادیم و مرگ و میر زنان باردار و کودکان کاهش  و متوسط عمر ۲۰ سال افزایش یافت.   این طرح موفق‌تر از پزشک خانواده بود. در طرح تحول سلامت تا حدی این طرح در حاشیه شهرها توسعه یافت و مراقب سلامت ایجاد کردیم و بالای مراقب سلامت یک پزشک گذاشتیم. نظام مراقبت سلامت را باید توسعه دهیم. ما می توانیم با استفاده از زیرساخت‌های الکترونیکی همه امکانات کشور را در اختیار طرح ارجاع قرار دهیم.

 وی در مورد اضافه بودن بخشی از تحصیلات متوسطه  و دیدگاه دولتش در مورد  نظام اموزش و پرورش گفت: باید پیش دبستانی و مهد کودک‌ها را از سه سالگی به هم وصل و متوسط دوم را باید حذف کنیم، نظام آموزشی در این شرایط تغییر می‌کند. خلاقیت، بازی، مهارت ارتباطی و اجتماعی و استعدادیابی در مهدکودک آموزش داده می‌شود.  

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  افزود: با این مبنا آموزش عمومی به مدت ۴ یا ۵ ساله خواهیم داشت. ۴-۵ سال بعد باید برای مهارت آموزی باشد تا هرکس دیپلم می گیرد بتواند شغل داشته باشد. اگر کسی خواست به دانشگاه برود، دروس متوسط دوم را در دانشگاه آموزش می‌بیند من با دیپلم ریاضی وارد رشته پزشکی شدن اما اصلا چرا باید در  کنکور پزشکی، مشتق و انتگرال باشد؟

میزان نشاط و تفریحات خانواده ایرانی ناچیز است

وی درباره تسهیلات دیگر خانواده درباره طرح موسوم به کارت خانواده  برای تفریحات سالم  اظهارداشت: کارت خانواده ایرانی کارت خاص نشاط خانواده است، میزان نشاط خانواده ایران مانند: پارک، سینما، تئاتر، کتاب، موزه و سفر کم است به دنبال کاهش قیمت در این زمینه هستیم.  

وی گفت: در قالب این کارت خانواده‌ها می توانند از این خدمات با قیمت کمتر استفاده کنند؛ البته میزان اعتبار این کارت هوشمند پلکانی و برای خانواده‌های دهک‌های پایین، خانم‌ها و خانم‌های خانه‌دار بیشتر است. بخشی از این هزینه‌ها را دولت تحت عنوان یارانه پرداخت می کند ما  این هزینه را در دولت خانواده می‌دهیم ولی باید به ذی‌نفع نهایی بدهیم، این کار را در بنیاد شهید انجام داده‌ایم ومنابع آن تجمیع یارانه‌هایی است که به صورت پراکنده در این حوزه‌ها پرداخت می شود.

نیاز مردم در بخش اقتصادی و فرهنگی در بستر هیاهوهای سیاسی و قطبی‌سازی حل نمی‌شود

قاضی‌زاده هاشمی با تاکید بر اینکه ما دولت تسهیل‌گر خواهیم بود نه تصدی‌گرافزود: ما منابع را تهیه و ریل‌گذاری کرده و مقررات‌زدایی می کنیم تا مردم پای کار بیایند ما این کار را در بنیاد شهید انجام داده‌ایم. مردم دعوت می‌کنم که با شناخت و به دور از هیاهو و دوقطبی‌سازی در انتخابات شرکت کنند.


وی در ادامه گفت: از دوران جناح‌های سیاسی چیزی گیر مردم نمی‌آید، به عنوان کسی که کار سیاسی جریانی گسترده کرده‌ام می گویم نیاز مردم که در بخش اقتصادی و فرهنگی است، در بستر هیاهوهای سیاسی و قطبی‌سازی حل نمی‌شود. ما نیازمند به یک اجماع و وفاق هستیم که شهید رئیسی نماد آن بود که همه را دور هم جمع کرد و از همه ظرفیت‌ها و نحله‌های فکری استفاده کرد. در دولت شهید رئیسی چندین مدیران دولت روحانی حضور داشتند.

کد خبر 1769378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha