نفع و ضرر کشورهای منطقه از تصمیماتی که در داخل انقلاب اسلامی ایران گرفته می‌شود

فلاح با بیان اینکه در حال حاضر، کشورهای منطقه از تصمیماتی که در داخل انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران گرفته می‌شود هم نفع می‌برند و هم ضرر می‌کنند گفت: بعضی تصمیم‌ها سلیقه‌ای و برخی تحقیقاتی است، ولی این به این معنا نیست که مردم «جریان شناسی» نکرده باشند.

مهدی فلاح_ نماینده مردم شهرستان‌های رشت وخمام در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه، مسئله‌ای که الان در بحث ریاست جمهوری اسلامی ایران نگاه جریانی (یعنی جریان انقلاب و جریان غرب‌گرا) شکل گرفته است، اظهار کرد: جریان انقلابی میخواهد درون را تقویت کند و نگاهش به درون و به تولید داخل است و کاملا مطیع رهبری بوده و کارها را بر مبنای اینکه می‌خواهد انقلاب اسلامی را تقویت کند، انجام می دهد.

فلاح افزود: اما جریان غرب‌گرا می گوید همه کارهای خود را منوط به رضایت غرب انجام دهیم   و اینجا بحث گفتمانی و بحث اینکه افراد طرف کدام سمت و سو را می‌خواهند بگیرند پیش می آید.

وی با تاکید بر اینکه بعضی تصمیم ها سلیقه ای و برخی تحقیقاتی است، گفت: ولی این به این معنا نیست که «جریان شناسی» نکرده باشند.

فلاح تصریح کرد: ما بر مبنای حب و بغض شخصی که ناشی از عدم مطالعه است نباید تصمیم بگیریم در خصوص اینکه طرف در کدام جریان قرار دارد و چقدر می‌تواند به انقلاب اسلامی کمک کند صحبت کنیم.

وی با بیان اینکه، در حال حاضر، کشورهای منطقه هم از تصمیماتی که در داخل انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران گرفته می‌شود هم نفع می‌برند و هم ضرر می‌کنند ادامه داد: زمانی یک کشتی نمی توانست برای یمن مواد غذایی ببرد ولی الان می بینیم که یمن به جایی رسیده که خودش به کشورهای دیگر اسلامی کمک می کند.

فلاح با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید گفت: امروز سطح تقابل بسیار جلوتر آمده، چون سه سال عزیزی ریاست جمهوری را در دست داشت که متوجه بود سطح تقابل دیگر در داخل کشور نیست بلکه به خارج مرز رسیده است.

وی با اشاره به هوش سیاسی و تبعیت از رهبری آیت الله رئیسی اظهار کرد: شما در تمام مسئولیت‌هایی که در جمهوری اسلامی وجود دارد می بینید که التزام عملی به ولایت فقیه صورت نمی‌گیرد و فقط در حد تیک زدن است ولی وقتی وارد فضای ریاست جمهوری می‌شوند این التزام باید تقابل عملی پیدا کند.

فلاح خاطر نشان کرد: ما در جمهوری اسلامی کسی را می‌خواهیم که اهداف انقلاب اسلامی را متوجه شود، منطقه را خوب رصد کرده باشد و فرصت‌ها و چالش‌های جمهوری اسلامی را متوجه باشد.

وی ادامه داد: چون فرصت‌های عظیمی در ۸ سال ریاست جمهوری وجود دارد که از آن جمله کریدور جنوب به شمال است که امنیت کشور را بالا میبرد و خیلی مسائل اقتصادی را حل و فصل میکند.

فلاح اذعان کرد: آن نگاه جریانی را اگر ما درست تشخیص دهیم و این را برای کسانی که هنوز مردد حضور در پای صندوق های رای هستند تبیین کنیم می توانیم مشارکت خوب و انتخاب فرد اصلح را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه این یک مسئله مبنایی است که کسی را انتخاب کنیم که مسائلی که در داخل کشور وجود دارد براش اهمیت داشته باشد افزود: رئیس جمهور ۶ ماه قبل برای انجام کاری باید تصمیمش را بگیرد نه که صبح بلند شود و بفهمد در مملکت چه خبر است.

فلاح با تاکید بر مرور حافظه تاریخی توسط مردم اظهار کرد: باید ترک فعل هایی که در دولت های گذشته بوده مرور شود و مراقب باشیم جای جلاد و شهید عوض نشود ازین رو مصائب آقا سیدالشهدا(ع) هر ساله و در هر مناسبتی تکرار می شود.

کد خبر 1770158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha