اربعین باشکوه شهید جمهور در مشهدالرضا(ع)

مراسم چهلم شهیدجمهور و شهدای خدمت در مشهد مقدس با شکوه خاصی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، همشهریان سیدابراهیم امروز هم در چهلمین روز درگذشت او برای گرامیداشت یاد و خاطرش به خیابان‌ها آمده‌اند. مشهدالرضا یک صدا در سوگ خادم‌الرضا محزون است و این را در چهره‌های غم گرفته شرکت کنندگان در مراسم به وضوح می‌شود دید.  

مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پس از تلاوت آیاتی از قرآن مجید، جمع‌خوانی صلوات خاصه علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) و مرثیه‌سرایی مداحان اهل‌بیت(ع)، در خیابان امام‌رضا(ع) مشهد به صورت رسمی آغاز شد و جمعیت به سمت بارگاه نورانی امام هشتم(ع) به راه افتاد.  

ده‌ها موکب در طول مسیر به ارائه بسته‌های متبرک، اقلام فرهنگی و اطعام عزاداران رئیس‌جمهور شهید پرداختند تا درنهایت، جمعیت شرکت‌کننده در مراسم، دلبسته به مهر رضوی از باب‌الجواد(ع) و باب‌الرضا(ع) وارد حرم مطهر امام‌رئوف(ع) می‌شوند.

چهلم باشکوه شهیدجمهور در مشهدالرضا

طبق برنامه اعلام‌شده، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، به عنوان سخنران ویژه آیین اربعین شهدای خدمت پشت تریبون قرار گرفت تا در جمع زائران و مجاوران بارگاه قدسی علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) سخن بگوید.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی دراین مراسم که در صحن جامع پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در روز اربعین شهادت شهیدان عرصه خدمت، به ملت عزیز ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به قافله سالاری یک سید شهید بزرگوار حضرت آیت الله سیدابراهیم رئیسی و همراهان عزیز او تسلیت عرض میکنم.

وی افزود: نام مبارک این شهیدان والامقام را در طلیعه سخن برای تجلیل از مقام معنوی و آسمانی آن‌ها بر زبان می‌آورم. حضرت آیت الله آل هاشم به عنوان امام جمعه مؤمن، انقلابی، بی ریا، وارسته و خدمت گزار آذربایجان شرقی و تبریز، جناب آقای دکتر حسین امیرعبداللهیان به عنوان وزیر خارجه باوقار، باصلابت و پرچمدار عرصه دیپلماسی، فرمانده شهید سردار سیدمهدی موسوی به عنوان کسی که در همه لحظات با رئیس جمهور شهید ما در همه سفرها و مأموریت‌ها با سختی‌ها همراه بود و همچون یک فرمانده وفادار و فداکار، شبانه روز برای حفظ جان رئیس محترم جمهور مجاهدت می‌کرد.

وی افزود: استاندار جوان، رشید، پرتلاش و دلسوز آذربایجان شرقی که مدت‌ها در کنار رئیس محترم جمهور، خادم حضرت ثامن الحجج (ع) بود و برای مردم تبریز و آذربایجان شرقی، یک مائده و موهبت الهی قلمداد می‌شد، خلبانان شهید سیدطاهر مصطفوی فرزند یک روحانی وارسته و برادر یک شهید بود. شهید بزرگوار امیر دریانوش و سرهنگ خلبان شهید بهروز قدیمی، هر دو خلبانان میدان دیده، کارکشته، فداکار و جان برکفی بودند که در آن پرواز آسمانی، عروج به درگاه الهی را تجربه کردند.

اربعین باشکوه شهیدجمهور در مشهدالرضا(ع)

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: افضل همه این ها، سیدالشهدای خدمت شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی بود؛ رئیس جمهوری که دوست داشت با مردم از نزدیک سخن بگوید، گرمای صورت آن‌ها را حس کند. صدای آن‌ها را بشنود. دمای تب مردمان دردمند را از نزدیک اندازه بگیرد. با مشکلات آن‌ها عجین شود. در میان مردم ادغام شود. یکی بودن و یکدل بودن را بین خود و مردم به خصوص طبقات محروم و کم برخوردار جامعه ایجاد کند.

شهید امیرعبداللهیان مشروعیت وعده‌صادق را به جهان تفهیم کرد

سردار سلامی بیان کرد: در شب‌های قبل از عملیات وعده‌صادق مقامات قدرت‌های بزرگ با شهید امیرعبداللهیان تماس می‌گرفتند و از او تمنا می‌کردند که یا عملیات نکنید یا آرام عملیات کنید.

وی با بیان اینکه امیرعبداللهیان توانسته بود مشروعیت حملۀ ما را به جهان تفهیم کند افزود: او با مقامات خارجی گفت‌وگویی درخشان و سرشار از اقتدار داشت و من از صلابت او لذت می‌بردم.

فرمانده کل سپاه گفت: راه صادراتت نفت ما باز شد چون هرکسی کشتی ما را گرفت کشتی او را گرفتیم، هرکسی کشتی ما را زد کشتی او را زدیم و پرچم ایران امروز در بلندای کشتی‌های تجاری و نفتکش ما در اهتزاز است.

وی تاکید کرد: شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی سیدالشهدای خدمت بود، زیرا دوست داشت با مردم از نزدیک سخن بگوید، صدای آن‌ها را بشنود و با مشکلات آن‌ها عجین شود.

اگر عزت می‌خواهید، دشمن را جمعه خانه نشین کنید

سردار سلامی با بیان اینکه در آستانه یک رویداد بزرگ هستیم و دشمنان ما وقتی آن تشییع جنازه‌های الهی را دیدند، خاموش شدند و فهمیدند ملت ایران فریب القائات بیگانگان را نمی‌خورد گفت: این حضور مردمی نشان داد ملت ایران به تمام عملیات روانی دشمن پاسخ شرافتمندانه می‌دهد و از حیثیت ملی خود دفاع می‌کند.

اربعین باشکوه شهیدجمهور در مشهدالرضا(ع)

وی با تاکیدبر اینکه ما مردمی با غیرت، صاحب یک قلب، آرزو و خواستار عزت هستیم، خطاب به ملت ایران افزود: اگر عزت می‌خواهید، دشمن را جمعه خانه نشین کنید و صداهایش را خاموش کنید.

وی هنر مردم ایران را در هم شکستن آرزوهای دشمن دانست و گفت: این ملت همیشه دشمن را شکست داده و این بار نیز شما ملت به اذن خداوند بار دیگر دشمن را شکست می‌دهید.

سردار سلامی با بیان اینکه لازم است میزان مشارکت مردم در انتخابات جمعه پیش رو پرشور باشد، گفت: نباید اجازه دهیم دشمن به طمع بیفتد این تصور را القاء کند که کسانی که در انتخابات شرکت نکردند از نظام روی بر گردانده‌اند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: همگان باید بدانند این نظام و دستاوردهای آن محصول خون صدها هزار جوان برومند است و هیچ کس نباید فکر کند شهدای جوان بیزار از دنیا بودند بلکه آنها هم آرزوهای بزرگی داشتند.

او گفت: اما چه شد که خانه خود را ترک کردند، به سمت سخت‌ترین میدان زندگی حرکت کردند و همسران جوان و فرزندان خردسال خود را تنها گذاشتند؟، آنها به امید اینکه شما ملت عزیز پناه آنها باشید به میدان جهاد شتافتند.

سردار سلامی افزود: ما در معرض یک قضاوت جهانی هستیم و دشمنان با نیامدن برخی به پای صندوق‌های رای شادمان می‌شوند.

جهاد امروز شرکت در انتخابات است

وی خطاب به مردم گفت: با آمدن خود در پای صندوق‌های رای قلب امام زمان (عج) را روشن و لبخند رضایت را بر صورت رهبر معظم بنشانید و به پای صندوق‌ها بشتابید.

وی افزود: حضور در پای صندوق‌های رای، جهاد امروز ماست؛ نمی‌خواهیم دشمن شاد شویم بنابراین هنوز فرصت باقی است و باید فکر کنید و صحیح عمل کنید.

اربعین باشکوه شهیدجمهور در مشهدالرضا(ع)

او گفت: اگر در لحظه‌های تاریخی یک ملت درست عمل نکند و اشتباه قدم بردارد، مشکلاتی را پذیرا خواهد بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما ایران قوی می‌خواهیم و در پرتو ایران قوی، مشکلات ما حل می‌شود؛ ایران قوی ایرانی که مردم و مسوولان در یک سنگر برای عبور کشور از تاثیر اراده بیگانگان متحد شوند.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه، اعضای هیات دولت، مسوولان لشگری و کشوری وخانواده شهید رییسی از حاضران این مراسم بودند.

پایان پیام/

کد خبر 1770846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha