بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور به کار خود پایان داد

بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور با تجلیل از ۳۵ برگزیده به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، حجت الاسلام والمسلمین نقیب، رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم عصر امروز در مراسم اختتامیه بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور در صحن امام خامنه‌ای حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد گفت:امیدوارم این جشنواره ها سرآغازی باشد برای کارهای کارهای قرآنی جدی تر.

وی ادامه داد: بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور با حضور بیش از ۷۰۰ دانشجو در ۴۸رشته در حال برگزاری است.

 آیت‌الله سید محمد سعیدی نیز در این مراسم با بیان اینکه خداوند متعال در آیه ۹۸ سوره نحل توصیه فرموده در هنگام قرائت قرآن از شر شیطان رانده شده به خدا پناه ببرید، افزود: قرآن حریمی دارد و این حریم دشمنانِ متجاوزِ در کمین نشسته‌ای دارد که حتی در زمان قرائت قرآن هم از شر آنان در امان نیستیم.

 وی با بیان اینکه قاری قرآن باید قبل حین و بعد از قرائت از شر شیطان به خدا پناه ببرد و مراقبه داشته باشد، اظهار کرد: قرائت قرآن یک فعالیت هدفمند است و آیاتی که در مراسم و محافل قرائت می‌شود باید متناسب با آن جلسه و مخاطبان باشد تا تأثیرگذار باشد.

 امام‌جمعه قم با بیان اینکه قرائت قرآن باید اولین تأثیر را در خود قاری بگذارد و بعد هم در مستمع تأثیرگذار باشد، گفت: اگر کسی بهترین قاری قرآن بود؛ ولی در رفتار عبادی، سیاسی و اجتماعی خود مشکل داشت و عملکردش موردپسند و رضایت دشمنان اسلام و قرآن بود باید بداند که به انحراف رفته و باید در عملکرد خود تجدیدنظر کند.

 وی با بیان اینکه در جنگ صفین دشمن با قرآن سر نیزه کردن باعث شد اصحاب امیرالمؤمنین ایشان را تنها بگذارند، گفت: ممکن است کسی قاری قرآن باشد و نهج‌البلاغه را بهتر از بسیاری از ولایت‌مداران بخواند؛ ولی این قرآن و نهج‌البلاغه خواندن برای ضربه‌زدن به اسلام و مسلمین باشد.

 آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه انتخابات نزدیک است و باید مراقب باشیم که راه را گم نکنیم، افزود: شیطان در کمین نشسته است و گاهی با ظاهری آراسته و موجه در مقابل ما قرار می‌گیرد تا امر را بر ما مشتبه کند و مسیر را اشتباه برویم.

علی اصغر شعاعی دبیر اجرایی بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در این مراسم از ۳۵ قاری و حافظ قرآن کریم تجلیل به عمل آمد گفت: این جشنواره در ۴۸رشته برگزار شد و نفرات برتر این مراسم در ۸ رشته قرآنی تجلیل شدند که از دانشگاه‌های مختلف علوم و معارف قرآنی کشور بودند.

وی گفت: در این مراسم از نفرات برتر در رشته‌های حفظ ۳ جز، ۵ جز، ۱۰ جز، ۲۰ جز و کل قرآن، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل و اذان صورت گرفت.

شعاعی با اشاره به اینکه این مسابقات در ۱۸ دانشگاه علوم و معارف قرآنی کشور برگزار می‌شود، افزود: این دوره از مسابقات از اسفند ماه آغاز شده و نفرات برتر پس از مراحل سطح دانشگاه، شهرستان و استانی به سطح ملی جشنواره قرآنی راه می‌یابند و قرار است به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شود.

کد خبر 1770858

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha