جذب نسل نو به نمازجمعه نیازمند خلاقیت و نوآوری است/ برگزاری یادواره ۱۲شهید مصلی ساری

سردار رستمیان با بیان اینکه ۱۲خادم نمازجمعه ساری در دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، گفت: یادواره شهدای خادم مصلی امام خمینی رحمت الله علیه ساری در روز جمعه هفته جاری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سردار حمیدرضا رستمیان- رئیس ستاد نمازجمعه ساری درنشست خبری ضمن گرامیداشت ۵مرداد سالروز اولین اقامه نمازجمعه کشور و یاد و نام ۱۴هزار و ۵۰۰شهید دیارعلویان با بیان اینکه در ۴۷نقطه از استان نماز جمعه اقامه می شود،   اظهار کرد: مشکلات مردم از جمله مسائل فرهنگی اجتماعی در نماز جمعه بیان می شود.
وی با بیان اینکه ۱۲خادم نمازجمعه ساری در دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمدند،   افزود: نقش نمازگزاران در دوران دفاع مقدس برکسی پوشیده نیست.
سردار رستمیان از برپایی میزهای خدمت و مشاوره در مصلی نماز جمعه خبر داد و گفت: برنامه های فرهنگی و مذهبی نیز درحاشیه نمازجمعه برپا می شود.

رئیس ستاد نمازجمعه ساری از برپایی میز سلامت باهدف پیگیری مشکلات درمانی مردم خبر داد و خاطرنشان شد: اگر مدیری در دستگاهی کم کاری و ترک فعل داشته باشد از سوی دفتر امام جمعه با خاطیان برخورد خواهد شد.

سردار رستمیان از تلاش برای تبدیل مصلی نمازجمعه ساری به‌عنوان مجتمع فرهنگی خبر داد و گفت: مهد آدینه نیز در مصلی نماز جمعه فعالیت دارد.
وی از مصلی به عنوان قرارگاه فرهنگی شهر یادکرد و افزود: انتظار می رود جزایر فرهنگی شهر در مصلی نمازجمعه کنارهم قرار بگیرند.
سردار رستمیان از برگزاری نشست های ویژه و تخصصی بین اعضای ستادنمازجمعه در سالروز اولین اقامه نمازجمعه کشور خبر داد و یاداورشد: این نشست ها با حضور چهار امام جمعه ساری برگزار خواهد شد.
وی از دیدار با خانواده های معظم شهدای مصلی امام خمینی رحمت الله علیه خبر داد و افزود: دیدار با بیت امام جمعه فقید ساری شامل آیت الله طبرسی و طائبی نیز در دستور کار قرار دارد.
سردار رستمیان از عطر افشانی گلزار شهدا خبر داد و تاکید کرد : زمینه سازی برای حضور نسل نو در فعالیت های مصلی نماز جمعه نیز مورد توجه است.
وی به فعالیت ۲۵۰خادم فرهنگی در ستاد نماز جمعه ساری اشاره کرد وگفت: سالانه ۵۰۰هزار نفر نمازگزار در نمازجمعه ساری حصور می یابند.
سردار رستمیان از برگزاری یادواره شهدای خادم مصلی امام خمینی رحمت الله علیه ساری در روز جمعه هفته جاری خبر داد و افزود: اردوی فرهنگی بصیرتی نیز برای خادمین نمازجمعه برگزار می شود.

وی در بخشی از سخنانش به دومین کنگره ملی شهدای مازندران اشاره کرد و گفت: به مدت ۱۰روز نمایشگاه کتاب باحضورناشرین ۳۲استان در مصلی نماز جمعه ساری برپاخواهد شد.

کد خبر 1773744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha