تظاهرات میلیونی مصر در «روز شهدا»

مردم مصر امروز یکشنبه در ادامه درخواست خود برای برکناری حسنی مبارک، تظاهرات میلیونی جدیدی با نام «روز شهدا» برپا می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مردم مصر برای پایان دادن به حکومت خودکامه حسنی مبارک این هفته را به نام "هفته پایداری" نامگذاری کردند و به همین دلیل قرار است امروز(یکشنبه 17 بهمن) تظاهرات میلیونی جدیدی را با نام " روز شهدا" در میدان التحریر قاهره برپا کنند.
شهرهای مختلف مصر برای حضور میلیونی در "یکشنبه شهدا" اعلام آمادگی کرده اند؛ به طوری که هزاران نفر از میدان مسجد القائد ابراهیم در اسکندریه و هزاران نفر دیگر از شهر سوئز و هزاران نفر دیگر از شهر اسماعیلیه، المنصوره، المحله و استانهای دیگر به میدان التحریر قاهره سرازیر شده اند، تا دست در دست هم بتواند ریشه نظام مبارک را از مصر برکنند.
شرکت کنندگان در این تظاهرات برای چندمین بار یکصدا درخواست خود مبنی بر برکنارگیری کامل "حسنی مبارک" رئیس جمهوری مصر را فریاد می زنند.
بنابر گزارش الاسلام الیوم، هزاران نفر از مردم مصر از روز گذشته در حالی با آماده کردن مقدار زیادی غذا و نوشیدنی و لباس در میدان التحریر بیتوته کردند که تدابیر شدید امنیتی و موانع امنیتی در اطراف میدان التحریر حاکم است.
ارتش مصر همچنین مساحات معینی را در داخل میدان التحریر به معترضانی که هفته گذشته به طور کامل در میدان حضور داشتند، اختصاص داده است.
پایان پیام/
 

کد خبر 17742

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha