با حق و انصاف و میدان دادن به نخبگان برنده میدان خواهیم بود

پزشکیان گفت: اگر دست به دست هم ندهیم، برنامه و هدف روشن نداشته باشیم و از کارشناسان و نخبگان استفاده نکنیم و نپذیریم که براساس عدالت و انصاف عمل کنیم، شعارهایی که دادیم همه باد هوا خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب امروز جمعه( ۵ مرداد) در همایش ستاد فعالان مرکزی با بیان اینکه امروز وقت عمل به وعده هاست و باید از حرف و شعار عبور کنیم، گفت: اگر دست به دست هم ندهیم، برنامه و هدف روشن نداشته باشیم و از کارشناسان و نخبگان استفاده نکنیم و نپذیریم که براساس عدالت و انصاف عمل کنیم، شعارهایی که دادیم همه باد هوا خواهد بود.

رئیس جمهور منتخب با اشاره به تاکیدات حضرت علی (ع) به والیان خود افزود: بارها گفته‌ام که حضرت علی به مالک اشتر می‌فرمایند: تو را به سمت ولایتی می‌فرستم که حاکمانی از خوب و بد حکم کرده‌اند و مردم پشت سر به تو نگاه خواهند کرد همانگونه که تو به آنها نگاه می‌کردی، پشت سر تو همان حرف‌هایی را خواهند زد که تو پشت سر آنها می‌گفتی. باید کاری کنیم، مردم پشت سر ما حرفی را بزنند که با گفته‌هایمان همخوانی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه صداقتی که از آن حرف زدیم باید در عمل خود را نشان دهد، خاطرنشان کرد: اگر طور دیگر عمل کنیم این اعتماد و امید به ناامیدی تبدیل خواهد شد.

رئیس جمهور منتخب تصریح کرد: ما یک جناح و دسته نبودیم؛ ما معترض بودیم به اینکه یک جناح و دسته باشد و یک صدا گفتیم همه ایران؛ ایران رنگین کمان قومیت ها و فرهنگ هاست و وظیفه داریم براساس انصاف و عدالت برخورد کنیم.

پزشکیان با تاکید بر اینکه باید با عدالت و انصاف برخورد کنیم، گفت: اگر باور کنیم که حق را به حق‌دار بدهیم، همه کارها درست خواهد شد. نباید انتظار داشته باشیم کسی که این مرتبه را طی نکرده، در جایی بنشیند که نباید بنشیند.

وی خاطرنشان کرد: رسول خدا(ص) می فرمایند: خدا رحمت کند کسانی که جهاد اصغر را انجام دادند و اکنون جهاد اکبر در پیش داریم، گفتند یا رسول الله جهاد اکبر چیست؟ کشته دادیم، زخمی و مجروح شدیم، برادر و پدر و عمو از دست دادیم. رسول الله(ث) فرمودند: جهاد اکبر مبارزه با منیت و نفس است. این ما هستیم که مشکل ایجاد می‌کنیم، همه دعواهایی که بین آقایون وجود دارد و ممکن است بین ما هم به وجود آید برای این است که ممکن است خود را برتر از دیگران بدانیم.

رئیس جمهور منتخب با بیان اینکه من نماینده مردم هستم و باید به آنچه گفتم صادقانه عمل کنم، تاکید کرد: لطفا از من زیاد تعریف نکنید، من هم مثل شما هستم و فقط فرصتی پیش آمده و شما به من اعتماد کردید و من اکنون اینجا ایستاده‌ام.

وی افزود: تلاش نکنید بیش از آنچه هستم، مرا بزرگ کنید. همه ما باید دست به دست هم دهیم و کاری کنیم که نخبگان ما فارغ از جنسیت، مذهب و قومیت برای اعتلای ایران به میدان بیایند و حق را به حقدار بدهیم.

پزشکیان ادامه داد: در قرآن به داوود گفته می شود که بین مردم براساس حق حکم کن و نمی گوید براساس جناح یا برادر و دار و دسته ات؛ تابع هوای نفس نشو چون تو را به ضلالت می برد بنابراین دست به دست بدهیم و تلاش کنیم.

رئیس جمهور منتخب تاکید کرد: اولا بفهمیم در چه وضعیتی هستیم؛ اگر توقع را بالا ببریم بعد معترض می شویم که ما این را می خواستیم و چرا نشد؟ بنابراین باید براساس داشته ها طرحی نو در اندازیم.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی، تحریم و اختلافات وجود دارد باید دست به دست دهیم و مشکلات را حل کنیم و بر اساس داشته ها طرحی نو دراندازیم رفتار دیگر ایجاد کنیم. کمک کنید انتظارات را براساس داشته هایمان در جامعه ایجاد کنیم.

پزشکیان تاکید کرد: من به عنوان یک فرد شبانه روز تلاش خواهم کرد به مردم و ایران خدمت کنم و به جز عدالت و انصاف کار دیگری نخواهم کرد و برای اجرای این عدالت به اصلاحات نیاز داریم.

وی با بیان اینکه باید رفتارمان را اصلاح کنیم، گفت: باید نوع تخصیص، منابع و پست ها را تغییر دهیم و این امر نیاز به اصلاحات دارد. اصلاحات دفاع از فرد و جناح خاص نیست اصلاحات یعنی راهی را برویم که عدالت و انصاف برای کل مردم مستقر شود و همه مردم بتوانند از این فرصت ها استفاده کنند.

رئیس جمهور منتخب تاکید کرد: بنده معتقدم اگر انصاف و حق را رعایت کنیم و به توانمندی و نخبه ها و به تولیدکنندگان میدان بازی دهیم موفق خواهیم شود.

وی با بیان اینکه ایرانی قادر است عزت و سربلندی را دوباره به این خاک برگرداند، تصریح کرد: چه در خارج و چه در داخل باید تلاش کنیم از حق و حقیقت دفاع کنیم و اگر هم اشتباه کردیم که ممکن است اشتباهاتی داشته باشیم آنهایی که به ما نزدیک تر هستند حتما جایی که اشتباه می کنیم به ما گوشزد کنند. حضرت علی(ع) می گوید من بالاتر از این نیستم که خطا نکنم و نفسم به خطا نرود. من نه معصومم، نه از علی(ع) بالاترم. مرا نقد کنید و اشکالات را بگویید.

پزشکیان ضمن قدردانی از رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: اگر حضور و تدبیر مقام معظم رهبری نبود این اتفاقات شکل نمی گرفت و این آگاهی و درایت رهبری بود که اجازه نداد عده ای همچنان مداخله کنند و نگذارند این صحنه ها به وجود بیاید.

رئیس جمهور منتخب تاکید کرد: نباید کاری کنیم که مردم احساس کنند ما هم به آنها دروغ گفتیم، ما دروغ نخواهیم گفت. ما صادق خواهیم بود و تلاش خواهیم کرد برای ایران، صادقانه خدمت کنیم و بر اساس علم و آگاهی این راه را خواهیم رفت.

کد خبر 1774274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha