شهادت «اسماعیل هنیه» مسیر نظم نوین جهانی را هموار می‌کند

نماینده جنبش حماس در تهران، فقدان «اسماعیل هنیه» را خسارت جبران ناپذیری برای مردم فلسطین و منطقه دانست و گفت: انشاءالله نتیجه این شهادت ما را به سمت نظم نوین جهانی، عدالت، آزادی و پیروزی مستضعفین علیه ظالمان و مستکبران رهنمون کند.

خالد قدومی، نماینده جنبش حماس در تهران در گفت‌و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری شبستان درباره شهادت «اسماعیل هنیه» اظهار کرد: این ترور از یک طرف خبر شهادت و حسن خاتمه و یک خبر خوش برای مردم ما و مستضعفین جهان است و از سوی دیگر خبر بد برای دشمن صهیونیستی است، چرا که کسی که ترور را انجام می دهد، یعنی از داخل با بحران سنگینی مواجه است و به جای مذاکرات و توقف جنگ به دنبال جنگ و نسل کشی هستند.

وی ادامه داد: باور کنید که دشمن پر از مشکلات سنگین و بحران داخلی است، امروز اسراییلی‌ها به جز نسل‌کشی و خونریزی چاره و راه دیگری ندارند، از طرفی دیگر، اما متاسفانه به دلیل ضعف امت اسلام و ضعف قوانین بین المللی تا به امروز نتوانستند این رژیم آدمکش را مجازات کنند.

خالد قدومی همچنین گفت: از لحاظ دیگر مشاهده می کنیم اسراییلی‌ها با وجود اینکه بحث گفتگو و آتش بس را مطرح می‌کنند، اما در جای دیگر ما شاهد همکاری صریح و بی‌پرده آمریکا با اسرائیلی‌ها علیه انسانیت هستیم.

نماینده جنبش حماس در تهران در ادامه تاکید کرد: ما نسبت به جنایات صهیونیست‌ها در لبنان و غزه و همین طور ترور اسماعیل هنیه بی نهایت متاسفیم. اسماعیل هنیه، یک نخست وزیر، یک متفکر، یک دانشمند و یک استاد دانشگاه  و یک امام مسجد بود، اما اسراییلی ها با وجود این جایگاه رفیع وی را ترور کردند؛ امروز انسانیت آزمایش سنگینی تجربه می کند!.

وی در ادامه درباره اینکه چرا رژیم صهیونیستی این زمان و مکان را برای شهادت اسماعیل هنیه انتخاب کرد، تأکید کرد:  ما در حالت جنگ قرار داریم. امروز نتانیاهو در بحران جدی قرار دارد و شاهد شکاف جدی بین مسئولان امنیتی، سیاستمداران، بین نظامیان و غیرنظامیان در این رژیم هستیم. جامعه اسرائیل علیه نتانیاهو فاسد است و نتوانسته اند با مقاومت مقابله کنند.

خالد قدومی اضافه کرد: دولت نتانیاهو در مقابله با جبهه مقاومت ناموفق بوده و با توجه به نزدیکی انتخابات آمریکا و نتانیاهو ترس از  رفتن به زندان به خاطر جنایات گسترده‌ای که انجام داده است، دارد و به همین دلیل دست به این ترور زده است. همچنین، جامعه اسراییل امروز تبدیل به جامعه ای فاشیست و  جامعه ای غرب‌گرا شده است. جامعه اسرائیل، جامعه ای است که امنیت خود را از خون فلسطینیان وام می گیرد و  این به دلیل رهبران فاسد اسرائیلی و حمایت کامل آمریکا است.

وی در پایان درباره اینکه این ترور چه پیامدی در منطقه و حتی برای خود صهیونیست ها دارد، ضمن اینکه برخی تحلیلگران معتقدند این ترور در بحث گروگان‌های اسرائیلی نیز تاثیرگذار خواهد بود، خاطرنشان کرد: دوستان ما در منطقه باید با این ترور بفهمند که چهره اصلی رژیم صهیونیستی چیست آیا واقعا اهل گفتگو هستند؟  آیا راه حل دو کشور واقعا الان به درد می خورد؟ اگرچه  فقدان اسماعیل هنیه خسارت جبران ناپذیری برای ما و منطقه است، اما نتیجه آن را در آمریکا و در لندن دیدیم که چگونه دانشجویان مسلمان و غیرمسلمانان تجمعات فراوان علیه صهیونیست‌ها برگزار کردند و  ما با اتفات جدید برای نظم نوین جهانی رو به رو هستیم و انشاءالله نتیجه این شهادت ما را به سمت نظم نوین جهانی، عدالت، آزادی و پیروزی مستضعفین علیه ظالمان و مستکبران رهنمون کند.

کد خبر 1775039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha