پیروزی «الهان عمر» در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در ایالت مینه سوتا

«الهان عمر» نماینده پارلمان آمریکا در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در مینه سوتا بر رقیب خود که مورد حمایت لابی صهیونیستی است، پیروز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، نتایج اولیه انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در مینه سوتا از پیروزی قابل توجه «الهان عمر» نماینده پارلمان در برابر رقیبش «دان ساموئلز» که مورد حمایت لابی صهیونیستی در ایالات متحده است، حکایت دارد.                                                                         

براساس اطلاعات رسمی به دست آمده، «الهان عمر» اولین زن محجبه و پناهنده سومالی در کنگره، پس از شمارش ۹۹ درصد آرا، ۶۷ هزار و ۵۲۴ رأی یعنی ۵۶.۲ درصد آرا را به دست آورد.

 برای دومین بار در طول دو سال، عمر با چالشی از سوی دان ساموئلز، عضو سابق شورای شهر مینیاپولیس مواجه شد. عمر در انتخابات ۲۰۲۲ با اختلاف اندک حدود دو هزار و ۵۰۰ رای  ساموئلز را شکست داد.

 عمر هیچ چیزی را به شانس نسپرد، بلکه به ناحیه پنجم کنگره سفر کرد، درها را زد، تماس های تلفنی برقرار کرد و چهره های برجسته از جناح پیشرو مانند «الکساندریا اوکاسیو کورتز» نماینده و سناتور «برنی سندرز» را که هفته گذشته در تجمعی در مینیاپولیس به کمپین او پیوستند، فراخواند.

 عمر گفت: ما به قدرت سازماندهی برای ارزش های مترقی خود ایمان داریم. به همین دلیل است که من برای ارزش‌های ناحیه انتخابیه پنجم مانند حمایت از حقوق باروری، اجرای برنامه‌های مراقبت‌های بهداشتی برای همگان،سیاست خارجی عادلانه، مقابله با بحران آب و هوا و پایان دادن به گرسنگی کودکان مبارزه می‌کنیم.  

کد خبر 1777029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha