هرخانه یک موکب در روستای گلزار حداد چوار

محمدی گفت: در روستای گلزار حداد شهرستان چوار ایلام هر خانه به یک موکب تبدیل شده و اهالی روستا با دل و جان پذیرای زائران اربعین هستند.

افشین محمدی، مدیر کانون فرهنگی‌هنری منتظران مهدی(عج)روستای گلزار حداد شهرستان چوار ایلام  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه موکب حضرت اباالفضل علیه‌السلام فعالیت خود را از ۲۱ مرداد ماه آغاز کرده است، اظهار کرد: در این موکب بچه مسجدی‌ها به صورت سه شیفت به زائران اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام خدمات اطعام در سه وعده، اسکان، خدمات درمانی و... ارائه می‌دهند.
وی با اشاره به این مهم که در وعده نهار و شام دو تا سه هزار پرس غذا طبخ و بین زائران توزیع می‌شود، افزود: پذیرایی از زائران به صورت منو باز و سه غذای قیمه، قرمه و مرغ است و از آغاز فعالیت موکب تاکنون بیش از ۱۰ هزار زائر در این روستا اطعام شده و اسکان یافته اند.
مدیر کانون فرهنگی‌هنری منتظران مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه روستای گلزار حداد شهرستان چوار ایلام درخصوص اسکان زائران گفت: برای اسکان زائران نه تنها مسجد حضرت ابالفضل‌العباس علیه‌السلام آماده شده است بلکه درب منزل همه اهالی روستا برای پذیرایی از زائران باز است و هر خانه به یک موکب تبدیل شده است.

هرخانه یک موکب در روستای گلزار حداد چوار

ارائه خدمات فرهنگی به زائران
محمدی از اقدامات فرهنگی به اقامه نماز در هر سه وعده با حضور امام جماعت اعزامی از قم اشاره کرد و یادآورشد: روحانی اعزامی یکی از اعضای کانون فرهنگی‌هنری منتظران مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه است که در ایام اربعین در روستا برای ارائه خدمات فرهنگی شامل اقامه نماز، دعا، و... به زائران حضور دارد.
وی با بیان اینکه همه بچه‌های مسجد و اعضای کانون پای کار هستند، افزود: در بخش درمان نیز یک پزشک، ماما و پرستار هم در این موکب برای ارائه خدمات درمانی مورد نیاز به زائران حضور دارند که این افراد هم از بچه‌های مسجد و اعضای کانون هستند.
به گفته وی کانون فرهنگی‌هنری منتظران مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه از سال های گذشته و زمان عبور زائران از این مسیر به صورت غیر رسمی فعالیت داشته اما از سه سال گذشته به صورت رسمی در بحث اربعین به زائران اباعبدلله خدمات می‌دهد. 

هرخانه یک موکب در روستای گلزار حداد چوار

مدیرکانون فرهنگی‌هنری منتظران مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه روستای گلزار حداد شهرستان چوار ایلام برپایی غرفه نقاشی کودک و اهدای جوایزی شامل پیکسل، کتاب دعا، چفیه، موگیر، ساق دست، سربند و... برپایی سفره صلوات توسط بانوان روستا در مسجد را از دیگر فعالیت‌های عنوان کرد و گفت: در کنار مسجد پارک مجهزی برای بازی کودکان وجود دارد و علاوه بر آن برای پارکینگ خودرو زائران هم زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر تعبیه شده است.
محمدی با بیان اینکه ۱۵۰ نفر از بچه مسجدی‌ها به عنوان خادم در موکب حضرت ابالفضل‌العباس علیه‌السلام فعالیت دارند، یادآورشد: سال گذشته حدود ۶۰ هزار زائر پذیرایی، اطعام و اسکان شدند و بر اساس پیش بینی صورت گرفته امسال این رقم از افزایش ۲۰ درصدی برخوردار خواهد بود.
وی فاصله این موکب تا مرز مهران را ۱۲۰ کیلومتر اعلام کرد و گفت: روز گذشته یک اتوبوس ۴۰ نفره از روشندلان خانم و آقا مهمان موکب بودند.

هرخانه یک موکب در روستای گلزار حداد چوار

هرخانه یک موکب در روستای گلزار حداد چوار

کد خبر 1777881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha