کانون‌های مسجدی؛ قطب فرهنگی در روستاها

چگنی نژاد با بیان اهمیت برنامه ریزی برای تقویت فعالیت کانون های مساجد، گفت: کانون های فرهنگی هنری به عنوان قطب فرهنگی در روستاها فعالیت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، محمد چگنی نژاد در بازدید از کانون فرهنگی هنری شباب الجنت، اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ترویج فرهنگ و آموزه‌های دینی در بین اقشار مختلف مردم وجوانان، نقش مهمی دارند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان با اشاره به ظرفیت های گسترده کانون های فرهنگی هنری مساجد، ادامه داد: باید از این ظرفیت ها برای احیای فعالیت های مسجد محور بهره گرفته ود.

وی با اشاره به نبود مراکز فرهنگی وهنری درمناطق روستایی، افزود: کانون های فرهنگی هنری روستایی می توانند به عنوان قطب فرهنگی روستاها فعالیت کنند.

چگنی نژاد با اشاره به ظرفیت‌های موجود در کانون فرهنگی هنری شباب الجنت روستای رباط نمکی خرم آباد، اظهار داشت: این کانون با توجه به موقعیت مکانی و امکانات موجود، می‌تواند به عنوان قطب فرهنگی و مذهبی در منطقه فعالیت کند.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان درادامه این بازدید، از تلاش‌ها و زحمات مدیر و اعضای کانون شباب الجنت قدردانی کرد و برای آنان در ادامه فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی آرزوی موفقیت کرد.

در این بازدید که با حضور کارکنان ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان برگزار شد، روند برگزاری طرح اوقات فراغت در این کانون‌ مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین مسال و مشکلات این کانون فرهنگی هنری مسجد مورد بررسی قرار گرفت.

طرح غنی سازی اوقات فراغت با عنوان «مسجد، کانون نشاط» در ۲۰۰ کانون فرهنگی هنری مسجد استان لرستان برگزار شد.

کد خبر 1780588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha