آزار ۶۰ درصدی دانش‌آموزان مسلمان در مدارس نیویورک

نتیجه تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که نزدیک به ۶۰ درصد از دانش‌آموزان مسلمان در نیویورک مورد آزار و اذیت همسالان خود در مدرسه به ویژه پس از حمله اسرائیل به نوار غزه قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « nigdeanadoluhaber»، نتیجه تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که نزدیک به ۶۰ درصد از دانش‌آموزان مسلمان در نیویورک مورد آزار و اذیت همسالان خود در مدرسه به ویژه پس از حمله اسرائیل به نوار غزه قرار گرفته‌اند.

این نظرسنجی تحت عنوان «احساس نفرت در مدارس ما» توسط شورای روابط آمریکایی-اسلامی در نیویورک انجام شد که بر اساس آن حدود ۶۰ درصد دانش‌آموزان مسلمان گزارش دادند که در مدرسه توسط دانش آموزان دیگر به دلیل مسلمان بودن مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند.

بر اساس این تحقیقات حدود ۵۰ درصد از دانش‌آموزانی که حجاب دارند، گزارش کردند که همکلاسی‌هایشان حجاب آنها را برای آزار و اذیت از سرشان برمی‌دارند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که۶۴ درصد دانش‌آموزان شاهد آزار و اذیت دانش‌آموزان مسلمان در مدرسه بوده‌اند و نزدیک به ۶۵ درصد از دانش‌آموزان مشاهده کرده‌اند که مدرسه‌شان نظرات یا پست‌هایی توهین‌آمیز درباره اسلام یا مسلمانان به صورت آنلاین منتشر می‌کند.

بر اساس این نظرسنجی، بسیاری از دانش آموزان مسلمان یعنی ۴۳.۶ درصد آنها احساس می کردند که نباید آزار و اذیت‌ها را گزارش کنند، زیرا معتقد بودند که کاری برای آنها انجام نمی‌شود.

گزارش شورای روابط اسلامی-آمریکایی همچنین شامل یادداشت ویژه‌ای در مورد فلسطین بود که در آن بر تاثیر تشدید درگیری در غزه بر افزایش احساسات ضد مسلمانان، ضد عرب و ضد فلسطینی در شهر نیویورک تاکید شد.

این سازمان افزود: تنها در سال ۲۰۲۳ میلادی شورای روابط اسلامی-آمریکایی در نیویورک ۵۵۵ درخواست برای کمک حقوقی دریافت کرد که ۴۳ درصد آنها مستقیما به همبستگی با فلسطینی‌ها مرتبط بودند.

بر اساس این گزارش ۱۱ درصد از دانش‌آموزان گفتند که با آزار و اذیت آنلاین به دلیل حمایت از فلسطین مواجه شده‌اند و ۹.۵ درصد هم اعلام کردند که دچار انزوای اجتماعی در مدرسه به همین دلیل شده‌اند.

این گزارش بر اساس نظرسنجی از ۵۰۰ دانش آموز مسلمان ارائه شد که ۹۱.۷ درصد از آنها در مدارس دولتی، ۴.۶ درصد در مدارس عادی و ۳.۸ درصد در مدارس خصوصی غیر اسلامی تحصیل می کنند.

کد خبر 1781033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha